3

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در صحرای آفریقا

  • کد خبر : 8936
  • 10 آبان 1398 - 13:30
ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در صحرای آفریقا

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در صحرای آفریقا بزرگترین و قدرتمندترین نیروگاه خورشیدی جهان در صحرای بزرگ آفریقا ساخته شد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از اسپوتنیک، بر اساس گزارش بانک توسعه و بازسازی اروپا، ” پارک خورشیدی بزرگ بنبان ” در مصر با ظرفیت بیش از ۱٫۵ گیگاوات راه اندازی شد. لازم به ذکر […]

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در صحرای آفریقا

بزرگترین و قدرتمندترین نیروگاه خورشیدی جهان در صحرای بزرگ آفریقا ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از اسپوتنیک، بر اساس گزارش بانک توسعه و بازسازی اروپا، ” پارک خورشیدی بزرگ بنبان ” در مصر با ظرفیت بیش از ۱٫۵ گیگاوات راه اندازی شد. لازم به ذکر است که در حال حاضر، این بزرگترین نیروگاه خورشیدی در جهان است.

خاطرنشان می شود که ساخت این پارک ۳ سال زمان برده است. پارک خورشیدی بنبان با مساحت ۳۷ کیلومتر مربع در صحرای بزرگ آفریقا در نزدیکی شهر اسوان در کشور مصر واقع شده است. به لطف ۶ میلیون پنل خورشیدی موجود، این نیروگاه خورشیدی می تواند به حدود یک میلیون ساختمان مسکونی برق رسانی کند.

ظرفیت این نیروگاه در حال حاضر بیش از ۱٫۵ گیگاوات است. در همین حال، بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قدرت آن در آینده به ۱٫۸ گیگاوات افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که به لطف پارک خورشیدی بنبان، انتشار گاز CO2 مصر به میزان ۱٫۹ میلیون تن کاهش می یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=8936

مطالب پیشنهادی

30اردیبهشت
افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان
بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی صفائیه استان کرمان با حضور معاون وزیر نیرو

افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.