2
روایت خدمت در دولت سیزدهم

ساخت ۱۴۴ قطعه ساخت داخل و افزایش ظرفیت تولید در نیروگاه شهید مفتح

  • کد خبر : 110819
  • 05 شهریور 1402 - 10:17
ساخت ۱۴۴ قطعه ساخت داخل و افزایش ظرفیت تولید در نیروگاه شهید مفتح
مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه ضمن آنکه نمونه های ساخته شده ایرانی به مراتب بادوام تر و مستحکم تر از نمونه های خارجی آن بوده است، از کسب عنوان برتر این نیروگاه در زمینه ساخت داخل قطعات نیروگاهی خبر داد و گفت: نیروگاه همدان با ساخت ۱۴۴ قطعه تخصصی نیروگاهی عنوان برتر را در بین سایر نیروگاههای حرارتی به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۴۴ قطعه تخصصی نیروگاهی در این شرکت ساخته شده است که با این اقدام علاوه بر حرکت درآوردن اقتصاد و پویایی سازندگان داخلی از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه ضمن آنکه نمونه های ساخته شده ایرانی به مراتب بادوام تر و مستحکم تر از نمونه های خارجی آن بوده است، از کسب عنوان برتر این نیروگاه در زمینه ساخت داخل قطعات نیروگاهی خبر داد و گفت: نیروگاه همدان با ساخت ۱۴۴ قطعه تخصصی نیروگاهی عنوان برتر را در بین سایر نیروگاههای حرارتی به خود اختصاص داده است.

عبدالمجید دیناروند با اشاره به کسب رتبه نخست آمادگی تولید نیروگاه شهید مفتح طی چند سال اخیر در کشور افزود: میزان تولید نیروگاه همدان از ابتدای دولت مردمی ۱۳ میلیون و ۶۶۰ هزار مگاوات ساعت بوده که این میزان تولید انرژی توانسته است سهم ۲ درصدی سبد تولید انرژی کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با اشاره به گذشت حدود سه دهه از عمر نیروگاه افزود، میزان تولید نیروگاه شهید مفتح در مقایسه با سال های اخیر بی سابقه بوده و عملاً رکورد خود را حفظ کرده است.

دیناروند با بیان اینکه برای نخستین بار تعمیرات اساسی واحد شماره دو مجموعه توسط متخصصان داخلی نیروگاه و کارگران بومی استان با موفقیت به انجام رسیده، افزود: بیش از ۳۹۰ روز کار تعمیراتی طی دو سال گذشته در واحد‌های نیروگاه شهید مفتح صورت گرفته است که رفع ناترازی توربین واحد شماره دو نیروگاه از جمله اقدامات شاخص و دانش بنیان این تعمیرات محسوب می شود و اجرای این مهم در سطح کشور های منطقه و شرکت سازنده ژاپنی نیروگاه بی سابقه محسوب می شود.

 

 

نیروگاهیان

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با اشاره به آمادگی ۹۹ درصدی نیروگاه شهید همدان در تولید انرژی پایدار تصریح کرد:با انجام تعمیرات به موقع و اقدامات پیشگیرانه مبتنی بر دانش و فناوری، بیش از ۷۰۰ هزار مگاوات از محل رفع محدودیت های تولید  چهار واحد  بخاری به ظرفیت تولید این نیروگاه افزوده شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=110819
  • نویسنده : هاشم رازقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

31اردیبهشت
تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا:

تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.