1
مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو مطرح کرد

سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی با مردمی سازی، حضور خیرین و شرکت‌های آبفا

  • کد خبر : 124242
  • 13 اسفند 1402 - 13:12
سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی با مردمی سازی، حضور خیرین و شرکت‌های آبفا
این مطلب را مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در نشست با مدیرعامل ، معاون و مدیران دفاتر معاونت بهره برداری و توسعه آب خراسان رضوی در مشهد اعلام کرد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو(پاون)، این مطلب را مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در نشست با مدیرعامل ، معاون و مدیران دفاتر معاونت بهره برداری و توسعه آب خراسان رضوی در مشهد اعلام کرد.
“میثم جعفرزاده” ضمن اشاره به پیگیری مداوم رئیس جمهور و وزیر محترم نیرو از روند اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاها ، بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی در اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها تاکید کرد و افزود: با توجه به موفقیت آبفای استان در آبرسانی به روستاها و همدلی و وفاق موجود میان مدیران اعم از استاندار، مدیر عامل آبفا و فرمانداران ، بهره گیری از ظرفیت دهیاری‌ها و مشارکت‌های مردمی می تواند روند آبرسانی به روستاها را تسریع کند.
وی از خراسان رضوی به عنوان پایلوت آبرسانی به روستاها از طریق مشارکت مردمی و خیرین در کشور نام برد و تاکید کرد: ایجاد “همکاری سه وجهی مردمی سازی ” شامل گروه های جهادی ، خیرین و اعتبارات آبفا باعث کاهش هزینه ها و سرعت بخشی به اجرای پروژه های تامین آب در روستاها می‌شود.
در این نشست “حسین امامی” مدیر‌عامل شرکت آبفای خراسان رضوی نیز در سخنانی یکی از دغدغه‌های این شرکت را فرسودگی شبکه توزیع آب برخی روستاها عنوان کرد و افزود: در صورت  تامین ۵۰ کیلومتر لوله‌، حجم زیادی از شبکه‌های آب روستایی در خراسان رضوی نوسازی خواهد شد.
وی افزود: آبفای استان براساس سناریوهای تهیه شده ، بخشی از پروژه‌های اصلاح شبکه روستایی را با کمک خیرین و مشارکت مردم اجرا می‌کند.
وی بابیان اینکه گروه‌های جهادی و خیرین تاکید دارند اقدامات و کمک‌های آنان در کوتاه ترین زمان به نتیجه برسد، اعلام کرد: از محل مشارکت افراد خیر و واقفین آب ، تاکنون ۵۲۵ روستای استان با تهیه لوله و اتصالات با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال ، تامین آب شده و یا در حال آبرسانی است.
مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی با اشاره به خدمت رسانی این شرکت به دو هزار و ۹۰۰ روستا خاطر نشان کرد: چالش موجود مربوط به ۱۶۷ روستای خودگردان است که در پیک مصرف با کمبود مواجه می‌شوند و آبفا باید آب شرب روستائیان را با تانکر تامین کند.
وی سپس از جهاد آبرسانی به عنوان یک فرصت برای صنعت آب کشور نام برد که تاثیر فراوانی بر سرمایه‌های اجتماعی شرکت‌های آبفا دارد.
به گفته امامی هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در این بخش تامین مالی شده است و تا پایان سال جاری پروژه‌های آبرسانی به ۴۰ روستا به بهره برداری کامل خواهد رسید.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=124242

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.