3

شهرداری ساری با جدیت بیشتری پیگیر تکمیل نیروگاه زباله‌سوز باشد/زباله‌سوز نوشهر آماده افتتاح است

  • کد خبر : 22658
  • 04 اردیبهشت 1399 - 11:05
شهرداری ساری با جدیت بیشتری پیگیر تکمیل نیروگاه زباله‌سوز باشد/زباله‌سوز نوشهر آماده افتتاح است
رازجویان درباره کارخانه زباله سوز نوشهر، گفت: زباله سوز نوشهر بیش از 90 درصد کار انجام شد و فقط نرم افزاری که همه ارکان زباله سوز را مدیریت می‌کرد از بحث جمع آوری و انتقال به کوره و تبدیل به انرژی برق باید از چین وارد می‌شد که به‌دلیل عدم همکاری شرکت چینی با شرکت ایرانی نتوانستند نرم افزار را وارد کنند به همین دلیل مهندسین ایرانی ما از روی زباله سوز احداث شده در تهران با استفاده از مهندسی معکوس این نرم افزار را آماده کردند و در حال نصب است.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: شهرداری ساری و پیمانکار با جدیت بیشتری پیگیر تکمیل روند پروژه نیروگاه زباله‌سوز باشند و به کار سرعت ببخشند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار بلاغ ،مهدی رازجویان با اشاره به جلسه اخیر بررسی پیشرفت پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری به اعتبارات اخذ شده برای این پروژه اشاره کرد، و افزود: این اعتبارات محرکه خوبی بودند و امیدواریم شهرداری و پیمانکار با جدیت بیشتری پای کار باشند تا با این اعتباری که از کشور برای آنها ابلاغ شده شاهد به بهره برداری رسیدن آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مرکز استان و ساری پیشانی استان است و مدیریت زباله از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: اتفاقاتی در محل دفن زباله در سال گذشته شاهد بودیم که امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی را نبینیم و با بهره برداری رسیدن زباله سوز در ساری دفن آن را از بین ببریم و محل دفن را تا جای امکان به شکل اول برگردانیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کند شدن پروژه‌های سطح کشور و استان، بیان کرد: با مدیریتی که انجام شد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به کارگاه‌های ما ابلاغ شد از شهرداری ساری و پیمانکار انتظار می‌رود که به کار سرعت ببخشند.

نیروگاهیان

رازجویان درباره کارخانه زباله سوز نوشهر، گفت: زباله سوز نوشهر بیش از ۹۰ درصد کار انجام شد و فقط نرم افزاری که همه ارکان زباله سوز را مدیریت می‌کرد از بحث جمع آوری و انتقال به کوره و تبدیل به انرژی برق باید از چین وارد می‌شد که به‌دلیل عدم همکاری شرکت چینی با شرکت ایرانی نتوانستند نرم افزار را وارد کنند به همین دلیل مهندسین ایرانی ما از روی زباله سوز احداث شده در تهران با استفاده از مهندسی معکوس این نرم افزار را آماده کردند و در حال نصب است.

وی درباره زمان افتتاح این پروژه، اظهار کرد: برای بهره برداری مشکلی نداشتیم و اگر کرونا نبود به بهره برداری می‌رسید با این حال با توجه به اعتباراتی که دولت داده است و اهمیت کارخانه زباله سوز در مازندران و اینکه اولین کارخانه زباله سوز در مازندران و دومین در کشور است در حال رایزنی هستیم که حضور مسئولان کشوری را برای افتتاح آن داشته باشیم.

*شهرداری هیچ بدهی به پیمانکار ندارد

فرماندار شهرستان ساری نیز نسبت به شتاب بیش از پیش در تسریع و پیشرفت پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری با توجه به وقفه پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

عباس‌علی رضایی با بیان اینکه ۳۴ میلیارد تومان برای این پروژه تامین اعتبار کردیم و در حال حاضر مشکل بودجه ای نداریم، افزود: شهرداری هیچ بدهی به پیمانکار ندارد به همین دلیل تاکید کردیم که باید کار هرچه زودتر انجام شود و خلاء شیوع ویروس کرونا جبران شود اما این اعتبار برای به بهره برداری رساندن پروژه کافی نیست و در آینده نیز باید اعتبارات دیگری به آن تزریق شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22658

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.