2

صرفه‌جویی ۴۶۰ میلیون دلاری با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در صنعت پالایش

  • کد خبر : 124494
  • 16 اسفند 1402 - 12:43
صرفه‌جویی ۴۶۰ میلیون دلاری با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در صنعت پالایش
رئیس مطالعات و مدیریت انرژی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: صرفه‌جویی اقتصادی ناشی از بهینه‌سازی در پالایشگاه‌ها با استفاده از ممیزی‌های دوره‌ای ۴۶۰ میلیون دلار برآورد می‌شود که با اقدام‌هایی بسیار کم‌هزینه محقق شده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  دولت_ پاد، رئیس مطالعات و مدیریت انرژی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: صرفه‌جویی اقتصادی ناشی از بهینه‌سازی در پالایشگاه‌ها با استفاده از ممیزی‌های دوره‌ای ۴۶۰ میلیون دلار برآورد می‌شود که با اقدام‌هایی بسیار کم‌هزینه محقق شده است.

او با بیان اینکه در ۶ سال گذشته برای پروژه‌های بهینه‌سازی در پالایشگاه‌ها ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، با این حال باید به منابع بیشتر سرمایه‌ای برای اجرای این طرح‌ها دسترسی یابیم، گفت: اکنون نیز ۵۷۱ میلیون دلار پروژه بهینه‌سازی با هدف کاهش معادل ۷ میلیون بشکه نفت خام مصرف انرژی در حال اجراست و ۳.۲ میلیون تن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در پالایشگاه‌ها را در کشور شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش در ناترازی مصرف بی‌رویه فرآورده‌های نفتی راهبردی شامل بنزین و گازوئیل است، گفت:فعالیت پالایشگاه‌ها بیشتر از ظرفیت طراحی، تعویق اجرای تعمیرات اساسی، استهلاک بالای تجهیزات و کاهش بازدهی فرآیندها و…از دیگر چالش‌ها در این زمینه بوده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=124494

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.