3

ضرورت مدیریت مصرف ۴۰۰ مگاواتی برق در استان مرکزی

  • کد خبر : 105418
  • 24 خرداد 1402 - 12:49
ضرورت مدیریت مصرف ۴۰۰ مگاواتی برق در استان مرکزی
"محمود محمودی" در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال‌جاری طبق روال سال گذشته برنامه‌های مدیریت مصرف در استان مرکزی از 15 خرداد ماه آغاز شده و تا آخر شهریور ماه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف ۴۰۰ مگاواتی  برق در استان مرکزی برای گذر از پیک تابستان سال‌جاری گفت: عبور از پیک مصرف برق تابستان با مشارکت مردم و مسئولان محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود محمودی” در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال‌جاری طبق روال سال گذشته برنامه‌های مدیریت مصرف در استان مرکزی از ۱۵ خرداد ماه آغاز شده و تا آخر شهریور ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین طرحی که سال‌جاری در بخش مدیریت مصرف بخش خانگی اجرا می‌شود، طرح «پاداش صرفه‌جویی» است، گفت: این طرح با هدف تامین برق پایدار برای تمامی بخش‌ها اجرا می‌شود، بدین معنا که هر خانواری که مصرف برق خود را کاهش دهد، به میزان هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، حداکثر تا ۲۰۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه این پاداش شامل تمامی مصارف اعم از مصارف داخل الگو و بیش از الگو می‌شود، بیان کرد: الگوی مصرف برق در ماه‌های خرداد تا شهریور برای مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت و در مناطق گرمسیر استان مانند شهرستان‌های ساوه و زرندیه ۴۰۰ کیلووات ساعت است.

وی افزود: در استان مرکزی نیاز مصرف برق حدود هزار مگاوات است که با آغاز پیک مصرف این رقم هزار و ۴۰۰ مگاوات پیش‌ بینی می‌شود.
محمودی ادامه داد: سهم عمده مصرف برق در روزهای گرم سال، استفاده از وسایل سرمایشی است، که شهروندان با رعایت نکاتی ساده اما مهم مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، سرویس دوره‌ای سیستم‌های سرمایشی، تنظیم درجه کولرگازی روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد، علاوه بر کمک به کاهش آلایندگی محیط زیست هزینه برق مصرفی خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه مصرف برق صنایع در این استان ۸۰ درصد است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای عبور از پیک مصرف برق در تابستان، صنایع می‌توانند در طول هفته به جز یک روز از ساعت۱۱صبح تا ساعت ۲۳ به تولید خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد صنایع استان کوچک هستند، گفت: در خصوص این صنایع هیچ برنامه‌ای برای مدیریت مصرف وجود ندارد اما ۱۰درصد باقی مانده که بزرگ و متوسط هستند باید در مصرف برق همکاری کنند.

محمودی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار مشترک صنعتی و کشاورری استان در طرح‌های کاهش پیک تابستان سال گذشته مشارکت داشته‌اند، افزود: این مشارکت و همکاری موجب پرداخت بیش از ۴۴ میلیارد تومان به عنوان پاداش در صورت حساب بهای برق مصرفی صاحبان صنایع و کشاورزان، مولدها و سایر بخش‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ۷۷ درصد مشترکان استان مرکزی طبق الگو مصرف داشته‌اند، تصریح کرد: ۲۳ درصد باقی مانده ۳۶ درصد برق خانگی استان را مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۷ مشترک بزرگ در استان مرکزی، تصریح کرد: ۸۰۱ هزار مشترک با ۲۱ هزار کیلومتر طول شبکه توزیع برق، ۱۸هزار و ۸۰۰ دستگاه ترانسفورماتور و ۲۳۴ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر در این استان وجود دارد.

محمودی با بیان اینکه هزار و ۱۶۹ روستای برقدار در استان مرکزی وجود دارد، بیان کرد: استان مرکزی ۶۴ مگاوات تولید پراکنده انرژی تجدیدپذیر نیز دارد که رقم خوبی است.
وی با بیان اینکه شاخص خاموشی در استان مرکزی، ۶۲ صدم دقیقه در شبانه روز است، بیان کرد: تلفات انرژی سال گذشته این شرکت، ۸٫۳۹ صدم درصد، پیک بار همان سال ۹۶۵ مگاوات و نیاز مصرف هزار و ۳۰۴ مگاوات بوده است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه، ۲۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد ادارات این استان کنتور هوشمند دارند.
وی افزود: ۷۰ درصد شبکه‌های شهری و روستایی در استان بهسازی شده و ۵۵ درصد شبکه فشار ضعیف موجود به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

محمودی با اشاره به مشوق‌های وزارت نیرو برای مدیریت بار مصرف برق چاه‌های کشاورزی‌ گفت: در برنامه وزارت نیرو برای خاموشی چاه‌های کشاورزی اینگونه آمده است که کشاورزان باید به مدت پنج ساعت و در ساعات گرم روز چاه آب خود را خاموش کنند و از پاداش در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=105418
  • نویسنده : مریم آجرلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.