4
با حضور وزیر نیرو؛

طرح احداث ۳۰۰۰ سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی در سمنان آغاز شد

  • کد خبر : 96171
  • 15 بهمن 1401 - 14:45
طرح احداث ۳۰۰۰ سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی در سمنان آغاز شد
وزیر نیرو پنجشنبه، 22 واحد سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی حمایتی را در استان سمنان (واقع در امیریه، 10 کیلومتری شهرستان دامغان) افتتاح کرد.

اجرای طرح احداث ۳۰۰۰ سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در پی تحقق مصوبه معاون ریاست جمهوری مبنی بر احداث ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی، مراسم آغاز احداث ۳۰۰۰ سامانه خورشیدی به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان سمنان با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌‌وری انرژی به منظور ایجاد فرصت سرمایه گذاری، توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برگزار شد.
وزیر نیرو پنجشنبه، ۲۲ واحد سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی را در استان سمنان (واقع در امیریه، ۱۰ کیلومتری شهرستان دامغان) افتتاح کرد.
طبق این گزارش، در استان سمنان تعداد ۶۰۰ متقاضی از سوی نهادهای حمایتی برای احداث نیروگاه‌ تجدیدپذیر کوچک مقیاس به شرکت توزیع برق معرفی شده که تاکنون ۵۵۰ مورد آن بررسی و تایید شده است. این گزارش حاکی است ۱۱۰ سامانه خورشیدی در دست احداث است که ۵۵ مورد آن در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

نیروگاهیان

این گزارش می‌افزاید، اخیرا تفاهم‌‌نامه همکاری اجرای طرح احداث ۵۵۰ هزار مگاوات نیروگاه از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی امضا شد که با اجرای آن علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در کشور، بیش از ۲۷۵۰ مگاوات برق پاک به ظرفیت شبکه نیروگاهی کشور افزوده می‌شود.
گفتنی است، تاکنون این طرح در استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و اصفهان با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا آغاز شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=96171
  • نویسنده : سعیده محمدنژاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.