1

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور دوهزار مگاوات افزایش یافت

  • کد خبر : 126511
  • 06 فروردین 1403 - 9:20
ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور دوهزار مگاوات افزایش یافت
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور در سال گذشته از طریق راه‌اندازی واحدهای جدید نیروگاهی و ارتقای توان عملی و رفع محدودیت واحدهای موجود بیش از دو هزار مگاوات افزایش یافته است.

هادی مدقق با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی با راه‌اندازی واحدهای جدید از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کرده است، افزود: در طول سال گذشته واحد گازی نیروگاه‌های شهید باکری، فولاد مبارکه، آلمینیوم المهدی، سبزوار و پتروشیمی کردستان و کرمانشاه مجموعا به ظرفیت ۸۹۶ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت از طریق راه‌اندازی واحد سوم بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبلان ۱۶۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد که تنها از محل احداث این واحد سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت گاز صرفه‌جویی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126511

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.