0

فظ ذخایر آبی و مدیریت سیلاب در سدهای خوزستان

  • کد خبر : 126218
  • 02 فروردین 1403 - 12:50
فظ ذخایر آبی و مدیریت سیلاب در سدهای خوزستان
عباس صدریان فر به خبرنگار ما گفت: در سال آبی گذشته ۹۸ درصد سد‌ها آبگیری شدند که باتوجه به خشکسالی که در سال ۱۴۰۲ به دلیل اتفاق نیفتادن

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عباس صدریان فر به خبرنگار ما گفت: در سال آبی گذشته ۹۸ درصد سد‌ها آبگیری شدند که باتوجه به خشکسالی که در سال ۱۴۰۲ به دلیل اتفاق نیفتادن بارش، شاهد بودیم، درصورتیکه رحمت الهی در استان خوزستان و بالادست سد‌ها نداشتیم، در تابستان امسال در بخش کشاورزی، آشامیدنی، صنعت و محیط زیست با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی افزود: با آبگیری که در سال گذشته انجام شد، توانستیم در ماه‌های قبل به گونه‌ای منابع آبی را مدیریت کنیم تا مشکلات در زمینه آب به حداقل برسد.

صدریان فر ادامه داد: در بارش‌های اخیر و پس از هشدار‌های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در استان خوزستان، مخازن سد‌ها به گونه‌ای مدیریت شد تا ظرفیت لازم برای ذخیره رحمت الهی ایجاد شود و بدون هیچگونه مشکلی بارندگی را پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان می‌گوید: در حوضه سد کرخه باتوجه به طول حوضه، شرایط به گونه‌ای است که هنوز به پیک ورودی آب به مخزن سد نرسیده ایم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126218

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.