1
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی:

ماینرها باعث اختلال در تامین برق رسانی می‌شوند

  • کد خبر : 106401
  • 05 تیر 1402 - 21:43
ماینرها باعث اختلال در تامین برق رسانی می‌شوند
در کشور 8343 مرکز و 256 هزار و 725 دستگاه رمز ارز شناسایی و جمع آوری شده است. این میزان رمز ارز، 705 مگاوات بار مصرفی برق کشور را به خود اختصاص می‌دهد که مشابه مصرف استان‌های کرمانشاه، همدان و کردستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: هر دستگاه استخراج بیت‌کوین (ماینر) به‌طور متوسط توان مصرفی به‌اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل استخراج‌های غیرمجاز به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می‌تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “محمود محمودی” در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: انجام مانورهای شناسایی و جمع‌آوری مراکز رمز ارزهای غیرمجاز، انجام بازرسی‌های محلی و موردی به‌منظور شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش‌های مردمی در خصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز، ایجاد امکان دریافت گزارش مردمی از طریق اپلیکیشن «برق من»، استفاده از روش‌های فنی برای کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی اهم اقدام‌های انجام شده در این زمینه است.

وی گفت : در کشور ۸۳۴۳ مرکز و ۲۵۶ هزار و ۷۲۵ دستگاه رمز ارز شناسایی و جمع آوری شده است. این میزان رمز ارز، ۷۰۵ مگاوات بار مصرفی برق کشور را به خود اختصاص می‌دهد که مشابه مصرف استان‌های کرمانشاه، همدان و کردستان است.

محمودی افزود: در استان مرکزی ۳۴۹ مزرعه استخراج رمز ارز با توان مصرفی ۵۰ مگاوات شناسایی و کشف شده که معادل ۵ درصد از پیک بار استان است.

وی گفت: سوخت دیزل ژنراتورهای اضطراری و خود تامین شرکت‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی دستگاه‌های اجرایی بعد از نصب کنتور هوشمند با نرخ دولتی تامین می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری مرکزی هم در این جلسه گفت: اقدامات خوبی در راستای برخورد و مجازات با خاطیانی که با اقدامات خود نسبت به برهم زدن نظم عمومی اقدام نموده و در آرامش مردم اختلال ایجاد نموده اند، توسط نیروی انتظامی انجام شده است.

 

 

نیروگاهیان

نظری با بیان اینکه نهادهای امنیی به دقت ضوابط و قوانین کشوری را اجرا می کنند، بیان کرد: با قدرت با مجرمین برخورد می شود و اجازه داده نمی شود به حق مردم تعرض صورت پذیرد.

وی گفت: ضوابط تعیینی دولت در خصوص تبصره ۴ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای واردات ،تولید و خرید و فروش ماینر با تشکیل کارگروه استانی مبارزه با استفاده غیرمجاز رمز دارایی‌ها با محوریت شورای تامین در استان اجرایی خواهد شد.

در این جلسه وظایف سازمان صمت، شرکت گاز ، مخابرات، اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی، پلیس امنیت اقتصادی فراجا را در حوزه ساماندهی ماینر ها ابلاغ شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=106401
  • نویسنده : مریم آجرلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.