2
مدیرعامل آبفای خراسان شمالی مطرح کرد

نبود منابع آبی پایدار دلیل اجرای پروژه مجتمع های آبرسانی در روستاها

  • کد خبر : 111259
  • 01 شهریور 1402 - 3:38
نبود منابع آبی پایدار دلیل اجرای پروژه مجتمع های آبرسانی در روستاها
«رضا نعیمی» در گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی «یک فنجان چای» گفت: جهت رفع مشکل کمبود آب شرب در سطح روستاهای استان، پروژه آبرسانی 4 مجتمع عنوان شده در حال اجراست که حدود 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: به دلیل نبود منابع آبی پایدار در بسیاری از روستاها، پروژه های آبرسانی در قالب مجتمع که در بر گیرنده چندین روستا است اجرا می شود و مهمترین مجتمع های آبرسانی در حال اجرا در استان شامل ۴ مجتمع (زیدر سرانی، کهنه جلگه، پرسه سو، شیرین دره) است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) «رضا نعیمی» در گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی «یک فنجان چای» گفت: جهت رفع مشکل کمبود آب شرب در سطح روستاهای استان، پروژه آبرسانی ۴ مجتمع عنوان شده در حال اجراست که حدود ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در سال‌های گذشته توسط پیمانکاران شرکت آبفای استان اجرا شده اما بدلیل کمبود اعتبار، تکمیل آنها طی قراردادی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از مناطق، اهالی همکاری لازم با شرکت آبفای استان جهت اجرای پروژه های آبرسانی را ندارند، تصریح کرد: اهالی تعدادی از روستاهای استان از بیم خشک شدن چاه های کشاورزی، با حفر چاه آب شرب در روستا مخالفت می کنند در حالیکه جانمایی محل حفاری چاه با کارشناسی کارکنان شرکت آب منطقه ای انجام می‌شود.

 

نیروگاهیان

نعیمی در خصوص آب شرب شهر بجنورد نیز گفت: تامین بخش عمده ای از آب شرب شهر بجنورد از محل سد شیرین دره تامین می‌شود و با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش سطح آب مخزن ذخیره سد، جابجائی لایه‌های آب، تغذیه گرا شدن و تغییرات در کیفیت آب برداشتی از سد، گاهاً باعث ایجاد طعم و بوی آب شرب در برخی از مناطق شهر می شود، لیکن در هر حال آب توزیعی در شبکه توزیع شهر بجنورد با توجه به نمونه‌گیری‌های مستمر از منظر بهداشتی منعی جهت شرب ندارد و مطابق استانداردهای ملی آب شرب است.

وی افزود: در راستای رفع مشکل فوق، شرکت آبفای استان در حال اجرای پروژه آبرسانی به شهر بجنورد از منطقه پلنگ دره و کلاته نقی است که ۱۱ حلقه چاه در این دو منطقه با دبی ۴۰۰ لیتربر ثانیه حفر کرده و پروژه انتقال آب این چاه‌ها به سرعت در حال اجراست که در آینده‌ای نزدیک شاهد وارد مدار بهره‌برداری شدن این پروژه بزرگ خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111259
  • نویسنده : معصومه قربانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.