11

نحوه ی ثبت نام در طرح حذف قبض کاغذی گاز و استعلام صورتحساب

  • کد خبر : 31680
  • 14 شهریور 1399 - 16:13
نحوه ی ثبت نام در طرح حذف قبض کاغذی گاز و استعلام صورتحساب
برای استعلام قبض گاز و دانستن مبلغ پرداختی قبض گاز از راه ارسال شماره کنتور و یاکد پستی نمی توان مبلغ را متوجه شد و یکی از راه های استعلام قبض مورد نظر، شناسه ی اشتراک  است که در تهران یک شماره ی 12 رقمی است و برای استانهای دیگر کشور که 12 رقمی نیست می توان از سمت چپ عدد صفر را به جای آن وارد کرد و شماره اشتراک را وارد کرد.

نحوه ی استعلام و ثبت نام در طرح حدف قبوض کاغذی گاز

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان ،برای استعلام قبض گاز و دانستن مبلغ پرداختی قبض گاز از راه ارسال شماره کنتور و یاکد پستی نمی توان مبلغ را متوجه شد و یکی از راه های استعلام قبض مورد نظر، شناسه ی اشتراک  است که در تهران یک شماره ی ۱۲ رقمی است و برای استانهای دیگر کشور که ۱۲ رقمی نیست می توان از سمت چپ عدد صفر را به جای آن وارد کرد و شماره اشتراک را وارد کرد.

برای استعلام قبض گاز را ه های دگری نیز هست که یکی از آنها اینست که با در دست داشتن قبض کاغذی گذشته ی خود می توان شماره قبض گاز و شناسه ی پرداخت مبلغ گاز مصرفی خود را در هردوره ای که مدنظرتان باشد از سیستم استعلام کنید.

یکی دیگر از راه های استعلام و پرداخت قبض گاز استفاده از شماره تلفن اداره گاز  ۲۰۰ می باشد و شهروندان با تماس از طریق تلفن ثابت و با داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت میتواند عملیات پرداخت را انجام دهند.

در شهرهای مختلف نیز شماره ها و یا آدرس های وبسایت مربوط به همان شهر یا استان موجود هست که با استفاده از آنها می توان قبض گاز مربوطه را استعلام و پرداخت کرد.

نحوه ی قرائت کنتور گاز در دوران کرونا

در بعضی از مناطق کشور که به علت شیوع کرونا وضعیت قرمز می باشد و شرکت گاز همان استان تصمیم گرفته است که ماموران اداره ی گاز را برای قرائت کنتور به درب منازل نفرستند،هر ماه خود افراد باید با خواندن شماره ی روی کنتور گاز مربوطه و وارد کردن آن عدد در سامانه ی مورد نظر و معرفی شده توسط شرکت گاز همان استان،کارکرد ماهانه خود را اعلام کند و مدتی بعد کارکرد و هزینه ی قبض مصرفی خود را به صورت پیامک از شرکت گاز استانشان دریافت کنند .

چنانچه مشترکی کارکرد روی کنتور گاز خود را ارسال نکند و در این امر کوتاهی انجام شود،شرکت گاز طبق صورتحساب همان برهه از سال گذشته ی آن مشترک صورتحسابی را برای مشترک پیامک می کند.

ثبت نام برای حذف قبوض کاغذی گاز

این طرح که ابتدا با حذف قبوض کاغذی برای برق انجام شد اکنون برای گاز نیز شروع شده است و مشترکان می توانند با مراجعه به آدرس http://nigc.ir شماره تلفن خود را ثبت کنند و در صفحه ی اول سایت مذکور طرح حذف قبوض کاغذی با کادر سبز رنگ در دسترس است و می توان در این قسمت شماره تلفن و شناسه قبض را وارد کرد و در طرح حذف قبض کاغذی ثبت نام کرد.

این طرح در واقع برای جلوگیری از قطع درختان و اهداف زیست محیطی شروع شد و با ارائه خدمات بهینه برای قبوض می توان شاهد اجرای موفق آن بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=31680

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

  1. پیامک کردن قبض گاز

  2. حذف قبض کاغذی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.