2

نگاهی متفاوت به آمار پیک تقاضای برق در کشور/ نقش پررنگ وسایل سرمایشی در ناترازی برق+جدول

  • کد خبر : 122754
  • 28 بهمن 1402 - 13:50
نگاهی متفاوت به آمار پیک تقاضای برق در کشور/ نقش پررنگ وسایل سرمایشی در ناترازی برق+جدول
بیشترین میزان مصرف لحظه‌ای برق در سال جاری که رکورد مصرف تاریخی برق کشور نیز محسوب می‌شود مربوط به ساعت 14:10 روز پانزدهم مرداد‌ماه است که رکورد تقاضای مصرف لحظه‌ای برق به 73 هزار و 463 مگاوات رسید.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، بیشترین میزان مصرف لحظه‌ای برق در سال جاری که رکورد مصرف تاریخی برق کشور نیز محسوب می‌شود مربوط به ساعت ۱۴:۱۰ روز پانزدهم مرداد‌ماه است که رکورد تقاضای مصرف لحظه‌ای برق به ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات رسید.

در طی ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری، بیشترین مصارف لحظه‌ای برق در هر ماه اندازه‌گیری شده و در جدول زیر گردآوری شده است.

همانطور که در جدول بالا مشخص است، پیک تقاضای مصرف لحظه‌ای برق کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایشی ۴۰۰۶ مگاواتی داشته است که برابر با رشد ۶درصدی پیک تقاضای مصرف برق می‌شود.

همچنین فاصله تقاضای مصرف لحظه‌ای برق در پیک تابستانه و زمستانه نشان‌دهنده این است که سهم وسایل سرمایشی در پیک مصرف برق کشور بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار مگاوات است. درواقع با افزایش راندمان وسایل سرمایشی از جمله کولرهای آبی و کولرهای گازی، تا حد قابل توجهی از ناترازی برق کشور که بالغ بر ۱۵ هزار مگاوات است، قابل جبران خواهد بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122754

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.