3

نگاه محتاطانه «بزاگرس» به بودجه

  • کد خبر : 10526
  • 21 آذر 1398 - 11:03
نگاه محتاطانه «بزاگرس» به بودجه

افزایش سرمایه «بزاگرس» از مرحله تأیید حسابرس نیز عبور کرد و در صف دریافت مجوز از سازمان بورس ایستاده است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر» در نظر دارد سرمایه خود را از ۳۰۰۰ میلیارد ریال کنونی به ۱۰۸۰۰ میلیارد ریال برساند. […]

افزایش سرمایه «بزاگرس» از مرحله تأیید حسابرس نیز عبور کرد و در صف دریافت مجوز از سازمان بورس ایستاده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر» در نظر دارد سرمایه خود را از ۳۰۰۰ میلیارد ریال کنونی به ۱۰۸۰۰ میلیارد ریال برساند.

این افزایش سرمایه ۷۸۰۰ میلیارد ریالی از محل مطالبات حال شده سهامدران و آورده‌های نقدی انجام خواهد شد.

یکی از مهمترین اهداف «بزاگرس» برای افزایش سرمایه، تسویه بدهی به سازمان اقتصادی کوثر (سهامدار عمده) است. این شرکت بالغ بر ۷۲۷۶ میلیارد ریال بدهی به سهامدار عمده خود دارد که امکان پرداخت آن وجود ندارد. از سوی دیگر، به دلیل نسبت بدهی بالا، بانک ها حاضر به اعطای تسهیلات بانکی سنگین به «بزاگرس» نیستند و امکان تسویه بدهی ها از طریق وام بانکی وجود ندارد.

به همین جهت، در نظر دارد جهت اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت مالکانه و جلوگیری از خروج نقدینگی، سرمایه خود را از محل مطالبات حال شده سهامدار عمده و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.

«بزاگرس» برآورد کرده در سال ۹۹ به سود خالص ۵۰۱ میلیارد ریالی دست یابد. نکته جالب توجه این است که با وجود شناسایی ۵۰۶ میلیارد ریال سود خالص در ۶ ماهه نخست سال ۹۸، برای پایان سال سود کمتر (۴۳۷ میلیارد ریالی) را برآورد کرده است. مهمترین کاهش سود پایان سال مالی نسبت به نیمه اول سال، شناسایی ۵۱۶ میلیارد ریال هزینه استهلاک است.

نگاه محتاطانه «بزاگرس» به بودجه

به نظر می رسد پیش بینی ها هیأت مدیره شرکت محتاطانه باشد و بیش از ارقام برآورد شده، سود محقق شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=10526

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.