2

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی روستای فهرج استان یزد افتتاح شد

  • کد خبر : 7132
  • 21 شهریور 1398 - 19:22
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی روستای فهرج استان یزد افتتاح شد

همزمان با سفر وزیر به یزد نیروگاه خورشیدی این استان در روستای فهرج به ظرفیت ۱۰ مگاوات و تولید تجمعی برق به میزان ۱۶ گیگاوات‌ساعت در سال افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی استان یزد در روستای فهرج از طریق فرآیند قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و […]

همزمان با سفر وزیر به یزد نیروگاه خورشیدی این استان در روستای فهرج به ظرفیت ۱۰ مگاوات و تولید تجمعی برق به میزان ۱۶ گیگاوات‌ساعت در سال افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی استان یزد در روستای فهرج از طریق فرآیند قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مساحت ۲۰ هکتاراحداث شده است.
این نیروگاه مجموعاً برای ۷۵ نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری بطور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
نیروگاه خورشیدی فهرج یزد از انتشار ۱۳۷۱۲ تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری کرده و به میزان چهار هزار و ۳۷۲ مترمکعب سالیانه در مصرف آب صرفه‌جویی به‌عمل آورده است. هم‌چنین با بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی سالیانه از مصرف پنج میلیون و ۶۴ مترمکعب گاز طبیعی اجتناب خواهد شد.
تاکنون ۹ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در استان یزد با مجموع ظرفیت ۶۵,۵ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است. هم‌چنین تعداد ۹۳ واحدِ نیروگاهیِ خورشیدیِ مقیاس کوچک پشت‌بامی در این استان احداث و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=7132

مطالب پیشنهادی

30اردیبهشت
افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان
بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی صفائیه استان کرمان با حضور معاون وزیر نیرو

افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.