5

نیروگاه زمین گرمایی اردبیل برای اولین بار در کشور سال آینده افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 14731
  • 27 دی 1398 - 7:36
نیروگاه زمین گرمایی اردبیل برای اولین بار در کشور سال آینده افتتاح می‌شود

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: برای اولین بار در کشور سال آینده اولین نیروگاه زمین گرمایی یا ژئو ترمال به بهره برداری می‌رسد.   بیشتر بخوانید توسعه پروژه زمین گرمایی سبلان نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر سال آینده وارد مدار می‌شود بهره برداری از نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در زمستان   نیروگاهیان به […]

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: برای اولین بار در کشور سال آینده اولین نیروگاه زمین گرمایی یا ژئو ترمال به بهره برداری می‌رسد.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،همایون حائری، معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه استان اردبیل در نقطه مرزی قرار گرفته و می‌تواند با کشور‌های همسایه از لحاظ فنی مهندسی و انرژی تبادل داشته باشد برای اولین بار در کشور سال آینده اولین نیروگاه زمین گرمایی یا ژئو ترمال با ظرفیت اولیه ۵ مگاوات افتتاح خواهد شد که ظرفیت آن تا دو سه سال آینده به ۵۰ مگا وات توسعه خواهد یافت.

او افزود: در تابستانی که پشت سر گذاشتیم با مدیریت شرکت توانیر و همکاران صنعت برق بیش از ۳۸۰۰ مگا وات در بخش مصرف صرفه جویی شده است همچنین در مورد حذف قبوض کاغذی از لحاظ محیط زیستی و اقتصادی بهره بردیم .

معاون برق و انرژی وزارت نیرو تصریح کرد: به ازای هر کیلو وات ساعت باید ۳۰۰ و یا ۴۰۰ یورو پول بپردازیم و اگر این مقدار تبدیل به ریال شده و به ۵ هزار ضرب شود مشخص می‌شود که با صرفه جویی در مصرف برق چقدر صرفه اقتصادی ایجاد شده است.

حائری بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که کار‌هایی که در شرکت توزیع برق انجام می‌شود الگوی سایر سازمان‌ها قرار گیرد و لازمه این کار شبانه روزی و کار تیمی مشترک می‌باشد و آن چیزی که مدیر عامل جدید شرکت توزیع برق استان باید در سرلوحه کار‌های خود قرار دهد انجام کار تیمی، استفاده از ظرفیت و توانایی همکاران خانم و نیروی جوان شرکت است.

او تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم از اولین وظایف ما است و در این راستا طراحی شبکه باید متناسب با فضای شهر و مبلمان شهری و با هدف زیبا سازی آن باشد به طوری که در مناطقی که، چون استان اردبیل زیبا است کاری کنیم که با استفاده از پایه‌های زیبا و کابل خود نگهدار شبکه ما هم زیبا باشد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو افزود: خوشبختانه ظرفیت نصب شده ۲ برابر مصرف استان اردبیل می‌باشد و این برق مازاد باید در راستای شکل گیری صنایع باشد، وقتی صنایع استان شکل بگیرد، اشتغال زایی بیشتر می‌شود و فرصتی برای مردم ایجاد می‌شود تا جوانان این استان مشغول به کار شوند و در این زمینه باید فرصتی برای مردم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=14731

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.