3
مدیرعامل شرکت نیروگاهی مطرح کرد

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از جایگزینی آب با پساب شهری استقبال می‌کند

  • کد خبر : 109469
  • 17 مرداد 1402 - 18:33
نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از جایگزینی آب با پساب شهری استقبال می‌کند
"محمدصادق مصدق" در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: به‌عنوان نخستین صنعت استان و پیش از اینکه استفاده از پساب به تکلیف تبدیل شود، اعلام کردیم که آماده جایگزینی آب مصرفی با پساب هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شیروان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از جایگزینی آب با پساب شهری در مصارف این مجموعه استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدصادق مصدق” در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: به‌عنوان نخستین صنعت استان و پیش از اینکه استفاده از پساب به تکلیف تبدیل شود، اعلام کردیم که آماده جایگزینی آب مصرفی با پساب هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شیروان افزود: با توجه به شرایط نامناسب و منابع آبی اندک شهرستان شیروان و علی‌رغم صرف هزینه‌های گزاف، تغییر دستگاه‌های تصفیه‌خانه با هدف آمادگی برای استفاده از پساب شهری را در اولویت قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه پساب شیروان تکمیل نشده و باید لوله‌گذاری در مسیر نیز انجام شود، اضافه کرد: مصرف آب شهرستان ۴۵۶ لیتر بر ثانیه است، اما در مقابل، نیروگاه سیکل ترکیبی صرفا حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه مصرف آب دارد، که نسبت به مصرف شهری بسیار رقم پایینی است.

*تولید نیروگاه شیروان از مرز ۷۸۸ هزار مگاوات ساعت گذشت

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شیروان در ادامه از تولید بیش از ۷۸۸ هزار مگاوات‌ساعت برق در این نیروگاه طی تیرماه خبر داد و افزود: از این میزان تولید، ۵۲۴ هزار مگاوات‌ساعت به تولید خالص واحدهای گازی و بیش از ۲۶۴ هزار مگاوات ساعت هم به واحدهای بخار اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه میزان‌ آمادگی نیروگاه شیروان برای تولید، بیش از ۸۱۲ هزار مگاوات‌‌ساعت بوده است، خاطرنشان کرد: میزان آمادگی ۲.۸۵ درصد و راندمان نیروگاه ۴.۶۶ درصد نسبت به مدت‌مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

 

 

نیروگاهیان

*راندمان نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به ۴۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شیروان اظهار داشت: با تغییرات اعمال شده و بروزرسانی تجهیزات، راندمان این نیروگاه از زیر ۴۰ درصد به ۴۹ درصد رسیده است.

محمدصادق مصدق اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان روزانه ۲۳ هزار مگاوات برق تولید می‌کند که البته با تلاش بسیار، رکورد تولید آن نیز با رسیدن به ۲۸ هزار مگاوات، شکسته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=109469
  • نویسنده : پری خسروان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.