4

نیروگاه ژئوترمال اردبیل کلکسیون نیروگاه‌های کشور را تکمیل می‌کند

  • کد خبر : 13069
  • 12 دی 1398 - 12:23
نیروگاه ژئوترمال اردبیل کلکسیون نیروگاه‌های کشور را تکمیل می‌کند

وزیر نیرو گفت: برای نخستین بار در کشور نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی با ظرفیت اولیه ۵ مگاوات که به ۵۰ مگاوات توسعه می‌یابد، در اردبیل راه‌اندازی می‌شود و با این کار کلکسیون نیروگاه‌های کشور تکمیل می‌شود. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل،رضا اردکانیان شامگاه امروز در آئین افتتاح پروژه‌های وزارت […]

وزیر نیرو گفت: برای نخستین بار در کشور نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی با ظرفیت اولیه ۵ مگاوات که به ۵۰ مگاوات توسعه می‌یابد، در اردبیل راه‌اندازی می‌شود و با این کار کلکسیون نیروگاه‌های کشور تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل،رضا اردکانیان شامگاه امروز در آئین افتتاح پروژه‌های وزارت نیرو که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: از آغاز نیمه دوم سال جاری ۹۰ پروژه در ۱۸ استان با بیش از هفت هزار و ۹۲ میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه پروژه سد احمدبیگلو در مشگین‌شهر علاوه بر نیاز شرب منطقه دو هزار و ۳۵ هکتار از اراضی را مشروب می‌کند، افزود:‌ امروز سد بفراجرد و تازه‌کند نیز آبگیری شدند و عملیات اجرایی خط دوم انتقال فاضلاب شهر اردبیل آغاز شد.

وزیر نیرو بیان کرد: در مجموع طرح‌هایی که در بخش آب و برق در این استان به بهره‌برداری رسیدند ۴۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

اردکانیان تصریح کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش توسعه آب و خاک منابع مرزی در استان اردبیل از سال ۹۳ تاکنون یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: تفاهم‌نامه سد گیوی به مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان و پایاب سد سبلان با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان بین وزارت نیرو و بانک‌ها امضا شد.

وزیر نیرو اظهار کرد: برای تامین آب شهر اردبیل با پیگیری‌های مستمر استاندار کسری این بخش تعیین شده و منابعی برای تامین این کسری در دست مطالعه بوده که با تکمیل این مطالعات، عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

اردکانیان با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه ژئوترمال در اردبیل بیان کرد: برای نخستین بار در کشور نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی با ظرفیت اولیه ۵ مگاوات که به ۵۰ مگاوات توسعه می‌یابد، در اردبیل راه‌اندازی می‌شود و با این کار کلکسیون نیروگاه‌های کشور تکمیل می‌شود

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13069

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.