15

هرگونه ساخت و ساز در حریم خطوط انتقال برق ممنوع است

  • کد خبر : 8042
  • 18 مهر 1398 - 8:51
هرگونه ساخت و ساز در حریم خطوط انتقال برق ممنوع است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران: هرگونه ساخت و ساز در حریم خطوط انتقال برق ممنوع است مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با انتقاد از عملکرد برخی سازمان‌ها در ارائه مجوز ساخت و ساز گفت: طبق قانون و به دلیل امکان بروز آسیب، هرگونه ساخت و ساز در حریم خطوط انتقال برق ممنوع است، اما سازمان‌هایی […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران: هرگونه ساخت و ساز در حریم خطوط انتقال برق ممنوع است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با انتقاد از عملکرد برخی سازمان‌ها در ارائه مجوز ساخت و ساز گفت: طبق قانون و به دلیل امکان بروز آسیب، هرگونه ساخت و ساز در حریم خطوط انتقال برق ممنوع است، اما سازمان‌هایی که مجوز می‌دهند به این نکته توجه ندارند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “غلامرضا خوش‌خلق” با بیان اینکه تاسیسات برق باید در محل مصرف و نزدیک به مشترکان ساخته شود، افزود: در فعالیت ما همه استاندارد‌ها و اصول فنی و مهندسی رعایت شده است و این تاسیسات سال‌های گذشته و زمانی که زمین‌ها خالی از سکنه بوده است ساخته شده، اما پس از توسعه شهر‌ها مردم به سمت این تاسیسات آمده و با وجود اخطارهای لازم و احکام مراجع قضایی در این مورد، هنوز در برخی مناطق زمین‌ها توسط مهاجران تصرف شده و یا ساختمان‌هایی به‌صورت یک‌روزه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های غیرمجاز به‌جز در مواقع خاص که باید برای دریافت برق استعلام داشته باشند، برق دریافت نمی‌کنند، اظهار داشت: حکم تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در حریم دکل‌های برق صادر شده، اما اجازه تخریب داده نمی‌شود.

خوش‌خلق با تاکید بر ارائه رونوشت به شرکت برق منطقه‌ای برای بررسی موقعیت ساختمان، پیش از صدور پروانه ساخت و ساز از سوی سازمان‌های ذیربط افزود: در زمان حاضر منطقه وسیعی از شرق و جنوب تهران در قالب ساختمان، آشپزخانه و پارک، زیر خط و دکل‌های برق ساخته شده، درحالی که این رویه خلاف همه ضوابط است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: در مناطقی مانند مرکز تهران که امکان جابه‌جایی وجود دارد، خطوط به‌صورت فنی و یا در تونل اجرا شده است.

وی اضافه کرد: خطوط هوایی ارزانتر و عیب‌یابی آنها راحت‌تر است، اما در برخی مواقع برای اجرای خطوط با شرکت مترو برای استفاده از تونل‌های مترو و انتقال خطوط زیرزمینی، ​درحال مذاکره هستیم.

خوش‌خلق در پایان با اشاره به رویه حاکم در جهان برای ساخت خطوط برق گفت: در برخی کشور‌های بزرگ جهان با استفاده از فناوری و علم جدید، پست‌ها زیر ساختمان احداث می‌شود که البته ما نیز درجهت استفاده از این فناوری‌ها در تلاش هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=8042

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.