0
معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی:

واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی وارد مدار تولید برق شد

  • کد خبر : 127159
  • 12 فروردین 1403 - 11:15
واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی وارد مدار تولید برق شد
دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی در این باره اظهارداشت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  خبرگزاری موج قزوین ، دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی در این باره اظهارداشت: در ادامه‌ برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه، واحد شماره ۳ بخاری به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات که برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید برق خارج شده بود بعد از پایان تعمیرات، تولید خود را از سر گرفت.

دوستی افزود: بازدید از بخش‌های مختلف، چون کانال‌های دود و هوا، مشعل ها، لوله‌های فشاربالا، فیلترها، بازدید و آزمایش والوها، تعمیر دلتا‌های برج خنک کننده اصلی و تعمیر داکت‌های واحد از جمله اقداماتی است که متخصصان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه انجام دادند.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی یادآورشد: کالیبراسیون آنالایزر‌های جدید، بازدید، تست و تنظیم ترانسمیتر‌های دبی، کالیبراسیون ترانسمیتر‌های فشار و سطح درام، فلاشینگ و تنظیم سوئیچ‌ های سطح کندانسور، بازدید و سرویس تمامی پانل‌های کنترل و منابع تغذیه، بازدید و تنظیم سایر ترانسمیتر‌ها و همچنین انجام تست‌های مربوطه بر روی انواع تجهیزات ابزاردقیقی نیز از سوی متخصصان امور ابزاردقیق صورت گرفت.

وی افزود: همه ساله به منظور اطمینان از عملکرد واحد‌های ۱۳ گانه نیروگاه در تولید انرژی الکتریکی پایدار، واحد‌های این نیروگاه متناسب با ساعت کارکرد آن و براساس دستورالعمل‌های مربوطه تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و دوره‌ای قرار می‌گیرند که در این فصل از تعمیرات هم، ۱۷ فعالیت تعمیراتی برنامه ریزی شده است که از اوایل مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127159

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.