2
پس از انجام بازدید دوره ای:

واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 113509
  • 13 مهر 1402 - 23:38
واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت
مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی با اعلام این خبر گفت: این واحد که پس از گذر از پيك تابستان طبق برنامه زمانبندی به منظور انجام بازدید و رفع اشكالات به مدت 4 روز از مدار خارج شده بود، به شبكه سراسري برق کشور پیوست.

واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا پس از انجام بازدید ۲ هزار ساعته و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی به مدار تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی با اعلام این خبر گفت: این واحد که پس از گذر از پیک تابستان طبق برنامه زمانبندی به منظور انجام بازدید و رفع اشکالات به مدت ۴ روز از مدار خارج شده بود، به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

عبدالرضا محمودی رستمی افزود: در این بازدید علاوه بر انجام فعالیتهای معمول در بازدیدهای ۲ هزار ساعته در بخش های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، اقداماتی همچون ترمیم بدنه دیفیوزر خروجی توربین، تعویض و اصلاح قطعات آب بند(سیل ژیلت) دایورتر دمپر، رفع نشتی از لوله مسیر درام فشار ضعیف بویلر بازیاب، رفع اشکال از کنترل ولو ورودی به درام فشار قوی، تست تانژانت دلتای بوشینگ ولتاژ بالای ترانس اصلی، بازدید و تست CT های پست، تعمیر و راه اندازی سیستم راه انداز(SFC) توربین گازی و نصب و راه اندازی کنتور گازوئیل انجام شد

وی ادامه داد که این واحد پس از انجام تعمیرات اساسی به مدت یکصد روز بدون وقفه و با حداکثر توان در مدار قرار داشت.

 

 

نیروگاهیان

لازم به ذکر است که تولید شش ماهه نخست امسال در بلوک سیکلترکیبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱٫۵ درصد افزایش داشت.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا در بخش بلوک سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی ۱۳۷٫۶ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر ۹٫۴ مگاواتی است و به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور سهم بسزایی در تأمین برق کشور و پایداری شبکه ایفا می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=113509
  • نویسنده : سید میثم عمادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.