1
«جام‌جم» از ناترازی سوخت گزارش می‌دهد

واردات بنزین به جای خودرو

  • کد خبر : 122577
  • 26 بهمن 1402 - 12:25
واردات بنزین به جای خودرو
سال ۹۷ بود که دولت دوازدهم اعلام کرد به دلیل صرفه‌جویی در مصارف ارزی، واردات خودرو ممنوع می‌شود و این وضعیت تا کنون ادامه داشته است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روزنامه جام‌جم، سال ۹۷ بود که دولت دوازدهم اعلام کرد به دلیل صرفه‌جویی در مصارف ارزی، واردات خودرو ممنوع می‌شود و این وضعیت تا کنون ادامه داشته است.

درطول این سال‌ها بازار دراختیار وانحصار خودروهای داخلی بود.هرچند انتقادات زیادی به کیفیت خودروهای داخلی که ایران را به واردکننده بنزین تبدیل کرده‌ است، وارد شده و اغلب مردم از قیمت و کیفیت این کالا گلایه دارند اما واردات خودرو به صورت گسترده هنوز انجام نشده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کیفیت خودروهای داخلی در دیدار با کارگران در زمستان سال گذشته فرمودند حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند.

حالا اما خبر رسیده که واردات بنزین و فرآورده‌های نفتی دیگر برای امسال حدود چهار میلیارد دلار هزینه روی دوش دولت گذاشته است.

‌شواهد متعدد‌ نشان می‌دهد که در سال جاری ایران تبدیل به واردکننده بنزین و گازوئیل شده است، بنابر آمار وزارت نفت در سال ۱۴۰۲، ایران به میزان پنج میلیارد و ۴۷۸ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل وارد کرده که رقم آن بیش از چهار میلیارد دلار بوده است.

واردات بنزین و گازوئیل ۲۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ رقمی تقریبا معادل ۱۰ ماه یارانه نقدی پرداختی به ۸۵ میلیون ایرانی‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122577

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.