2

واگذاری نیروگاه‌ها به نهاد‌های غیر تخصصی مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی است

  • کد خبر : 10403
  • 19 آذر 1398 - 13:34
واگذاری نیروگاه‌ها به نهاد‌های غیر تخصصی مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی است

رییس مجلس با انتقاد از واگذاری نیروگاه‌ها به نهاد‌های غیر متخصص گفت: این موضوع در مغایرت با اصل ۴۴ قانون اساسی است و باید اصلاح شود. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمانشاه، علی لاریجانی در مراسم افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در اسلام آباد غرب […]

رییس مجلس با انتقاد از واگذاری نیروگاه‌ها به نهاد‌های غیر متخصص گفت: این موضوع در مغایرت با اصل ۴۴ قانون اساسی است و باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمانشاه، علی لاریجانی در مراسم افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در اسلام آباد غرب اظهار داشت: مردم اسلام آباد غرب در دفاع از انقلاب همواره پیشرو بوده اند و این نشان دهنده روحیه جوانمردی این دیار است.

وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در شرایط تحریم‌ های ظالمانه آمریکا کار بزرگی است و امیدواریم در همه زمینه ها همینطور موفق باشیم.
رییس مجلس اظهار داشت: ملت ایران همواره در راستای توسعه و آبادانی کشور کوشا بوده اند و در همه بخش‌ها همواره سرآمد بوده و جهادگونه تلاش کرده اند.

لاریجانی با بیان اینکه وجود شرکت‌های تخصصی در بخش‌های مختلف از جمله ساخت نیروگاه‌ها و طرح‌های عظیم، یک نقطه قوتی برای کشور محسوب می‌شود، گفت: اگر چرخه اقتصاد کشور فعال‌تر شود، شغل‌های جدیدی در کشور به وجود می‌آید و باید همگان در راستای تقویت و فراهم کردن بستر مناسب برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی تلاش کنند.

وی افزود: افزایش ثروت ملی در راستای همگرایی ملی صورت میپذیرد و این میتواند در همه بخش‌ها از جمله رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری بسیار تاثیر گذار باشد.
رییس مجلس خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های بزرگی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو نشان دهنده پویایی در بخش ساخت نیروگاهی و مایه دلگرمی است.

لاریجانی با انتقاد از واگذاری نیروگاه‌ها به نهاد‌های غیر متخصص بجای دیون گفت: این امر غیر عقلانی و خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است که باید اصلاح شود.

افزایش ۱۳ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور

وزیر نیرو نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز ما با همه کشور‌های همسایه امکان تبادل انرژی داریم، گفت: در همین زمینه اخیراٌ سنکرون شدن صنعت برق ایران با کشور عراق انجام شده و در آینده نیز برنامه سنکرون کردن برق کشور با فدراسیون روسیه انجام خواهد شد و این توفیقات بزرگی است که در بخش برق بدست آورده ایم.

واگذاری نیروگاه‌ها به نهاد‌های غیر تخصصی مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی است

اردکانیان افزود: در ۴۰ سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در حوزه برق داشته ایم؛ به طوری که هم اکنون ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای این دولت تا امروز حدود ۱۳ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق افزایش پیدا کرده است که پیش بینی میکنیم تا سال ۱۴۰۰ این میزان به ۲۰ هزار مگاوات افزایش یابد.

وزیر نیرو اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در به ثمر رسیدن طرح‌های بزرگ در حوزه برق و آب کشور بسیار مهم بوده و حتی در خارج از کشور هم پروژ‌ه های بزرگی را انجام داده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=10403

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.