1

۶٠ کیلومتر مدار فیبر نوری به شبکه برق خوزستان افزوده شد

  • کد خبر : 128101
  • 21 فروردین 1403 - 12:07
۶٠ کیلومتر مدار فیبر نوری به شبکه برق خوزستان افزوده شد
امیر حیاتی با اعلام این خبر افزود: عملیات احداث فیبر نوری بر روی خط ٢٣٠ کیلوولت امیدیه ١ مارون اصلی شامل تامین تجهیزات، نصب و سیم کشی به طول ٦٠ کیلومتر مدار به پایان رسید و آماده بهره برداری است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از توانیر، امیر حیاتی با اعلام این خبر افزود: عملیات احداث فیبر نوری بر روی خط ٢٣٠ کیلوولت امیدیه ١ مارون اصلی شامل تامین تجهیزات، نصب و سیم کشی به طول ۶٠ کیلومتر مدار به پایان رسید و آماده بهره برداری است.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری این طرح ٧۵ میلیارد ریال است، تصریح کرد: ایجاد شبکه مخابراتی و دیسپاچینگ مطمئن، تکمیل رینگ دیسپاچینگ ناحیه شرق خوزستان، ایجاد قابلیت مانیتورینگ و ویدئو کنفرانس بین نواحی و ایجاد ارتباط مخابراتی بسیار مطمئن جهت انتقال حجم بالای اطلاعات با کیفیت بسیار خوب از اهداف اجرای این طرح است.
مجری طرحهای خطوط برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: تاکنون بیش از ٢ هزار و ۴٠٠ کیلومتر فیبر نوری روی خطوط استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نصب شده و تمامی مراکز دیسپاچینگ، نیروگاه و پستهای انتقال و ٩٠ درصد پستهای فوق توزیع از این شبکه بهره برداری می کنند.
بر اساس این گزارش، از ابتدای مهر ١۴٠٢ تاکنون ٧ طرح پست به ظرفیت ٣٣۵ مگاولت آمپر و توسعه ٢ بی ١٣٢ کیلوولت با ارزش سرمایه گذاری ١١٧٩٨ میلیارد ریال، ٣ طرح خط به طول ٨ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه گذاری ١٠۶٨ میلیارد ریال و ٢ طرح تعویضهادی خط با هادی پرظرفیت به طول ١۴ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه گذاری ۴٨٠ میلیارد ریال اجرایی شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128101

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.