2

پیشرفت ۳۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی/ ۲۹ روستا از آبرسانی سیار خارج می‌شوند

  • کد خبر : 112476
  • 31 شهریور 1402 - 23:36
پیشرفت ۳۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی/ ۲۹ روستا از آبرسانی سیار خارج می‌شوند
طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی، شامل ۱۶۴ روستا در قالب ۴ مجتمع روستایی به نام‌های مجتمع ۶۷ روستایی پایین‌دست سد شیرین‌دره، مجتمع ۲۹ روستایی زیدرسرانی در شهرستان‌های مانه و سملقان و بجنورد، مجتمع ۵۵ روستایی پرسه‌سو در شهرستان راز و جرگلان و مجتمع ۱۳ روستایی کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مانه و سملقان از پیشرفت ۳۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: در قالب این طرح، ۲۹ روستای دارای تنش آبی این شهرستان نیز از مدار آبرسانی سیار خارج می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی، شامل ۱۶۴ روستا در قالب ۴ مجتمع روستایی به نام‌های مجتمع ۶۷ روستایی پایین‌دست سد شیرین‌دره، مجتمع ۲۹ روستایی زیدرسرانی در شهرستان‌های مانه و سملقان و بجنورد، مجتمع ۵۵ روستایی پرسه‌سو در شهرستان راز و جرگلان و مجتمع ۱۳ روستایی کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان است.

اجرای ۴۰۳ هزار و ۴۴۰ متر خط انتقال، ۴۷۱ هزار و ۸۰۰ متر شبکه توزیع و احداث ۲۶ هزار و ۳۲۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب از اهداف این طرح است که با اجرای این پروژه‌ها که باید در مدت‌زمان ۳۰ ماهه اجرا شوند، ۶۷ هزار نفر از روستانشینان در خراسان شمالی از نعمت آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها ۵۵۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی با ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

در شهرستان مانه و سملقان ۲۹ روستا دارای تنش آبی هستند که برای مشکل آنها حداقل سه میلیارد تومان اعتبار برای حفر ۱۵ حلقه چاه مورد نیاز است.

“محسن روحانی” مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مانه و سملقان در این‌رابطه گفت: ۱۱۳ روستا تحت پوشش خدمات این امور هستند که ۲۹ روستا با مشکل کمبود آب شرب مواجه‌اند و برای آب‌رسانی از روش‌های سهمیه‌بندی یا آبرسانی با تانکر استفاده می‌شود.

وی اظهارکرد: باتوجه‌ به خشکسالی‌های پیش‌رو برای برون‌رفت از تنش‌های آبی، ۲۹ روستای فوق با تانکر آبرسانی می‌شود و همچنین در راستای رفع کمبودها نیز اجاره چاه‌های کشاورزی و صنعتی دارای کیفیت شرب در فصول گرم و مدیریت توزیع در دستور کار این شرکت قرار دارد.

 

 

نیروگاهیان

روحانی، حفر ۱۵ حلقه چاه با حداقل اعتبار ۳ میلیارد تومان را جهت برون رفت از این تنش آبی بیان کرد و گفت: سهم شهرستان از اعتبارات سال جاری، ۳۱۰ هزار میلیون ریال (۱۵٫۷ درصد از کل اعتبارات استان) است.

وی به اجرا شدن دو پروژه مجتمع شیرین دره و کهنه جلگه توسط قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان اشاره کرد و افزود: در مجتمع کهنه جلگه ۵ کیلومتر خط انتقال، ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۳ باب مخزن ذخیره در حال اجرا است و در مجتمع شیرین‌دره ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری و احداث مخزن در دست اجراست.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مانه و سملقان گفت: ۱۷ مجتمع آبرسانی از جمله ۴ مجتمع حسن‌سو، کهنه جلگه، اینچه سفلی و شیرین‌دره در حال اجرا هستند که با اتمام آنها، ۵۹ روستا از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=112476
  • نویسنده : معصومه قربانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.