3

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ساخت واحد بخار نیروگاه رودشور

  • کد خبر : 98343
  • 13 اسفند 1401 - 12:21
پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ساخت واحد بخار نیروگاه رودشور
فاز نخست این نیروگاه با برخورداری از سه واحد گازی به ظرفیت ۷۹۲ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است و هم اکنون روند ساخت فاز دوم این مجموعه با برخورداری از یک واحد بخار ۳۴۵ مگاواتی و تبدیل این نیروگاه به یک مجموعه سیکل‌ترکیبی در حال اجرا است.

معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ساخت واحد بخار ۳۴۵ مگاواتی نیروگاه رودشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محمد رمضانی در جریان بازدید از روند احداث بخش بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی رودشور با اعلام این خبر، افزود: فاز نخست این نیروگاه با برخورداری از سه واحد گازی به ظرفیت ۷۹۲ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است و هم اکنون روند ساخت فاز دوم این مجموعه با برخورداری از یک واحد بخار ۳۴۵ مگاواتی و تبدیل این نیروگاه به یک مجموعه سیکل‌ترکیبی در حال اجرا است.

وی با اشاره به به اینکه بخش بخار ۳۴۵ مگاواتی این نیروگاه براساس قرارداد بیع متقابل منعقده شده میان سرمایه‌گذار (شرکت تولید و گسترش برق امیر کبیر) و شرکت برق حرارتی در حال احداث است، افزود: با احداث بخش بخار نیروگاه ظرفیت تولید آن به یک هزار و ۱۳۷ مگاوات و راندمان آن به بیش از ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت.

رمضانی با تاکید بر اینکه احداث این واحد بخار سالانه منجر به صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون مترمکعبی در مصرف سوخت خواهد شد، ادامه داد: این طرح اولین پروژه نیروگاهی سیکل‌ترکیبی است که در آن سه واحد گازی و یک واحد بخار به یکدیگر متصل می‌شوند.

 

 

نیروگاهیان

گفتنی است: در جریان این بازدید طی جلسه‌ای با سرمایه‌گذار (شرکت تولید و گسترش برق امیر کبیر) و پیمانکار پروژه (شرکت مپنا توسعه ۱) آخرین وضعیت اجرایی طرح به همراه مسائل و مشکلات موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نیروگاه رودشور در استان مرکزی، شهرستان زرندیه، کیلومتر ۴۳ آزادراه تهران-ساوه واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=98343
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا:

تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.