1
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح انتقال پساب به شهرک صنعتی شیراز

  • کد خبر : 111556
  • 14 شهریور 1402 - 21:04
پیشرفت ۹۰ درصدی طرح انتقال پساب به شهرک صنعتی شیراز
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پیشرفت ۹۰درصدی طرح انتقال پساب از تصفیه‌خانه شیراز تا شهرک صنعتی این کلانشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا ، سید مصطفی هاشمی سه‌شنبه ۱۴ شهریور در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی، این طرح تا مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: این طرح شامل اجرای خط انتقال و ایستگاه پمپاژ است که با اعتباری افزون بر ۲۸ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: عملیات اجرایی و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال لوله پلی اتیلن به طول یک کیلومتر با قطرهای ۳۱۵ و ۲۵۰ میلیمتر از تصفیه خانه شیراز در مرحله پایانی قرار دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: خط انتقال پساب به شبکه توزیع رینگ شهرک صنعتی شیراز که ویژه توزیع پساب اجرا شده، متصل می‌شود.

 

او با بیان اینکه در مرحله نخست، موافقت خرید ۱.۵ لیتر بر ثانیه پساب استاندارد با کیفیت مطلوب با آبفای شیراز منعقد شده است، گفت: در مجموع این خط ظرفیت انتقال ۱۰۰ دلیتر برثانیه پساب را دارد که متناسب با تقاضای واحدهای صنعتی، ظرفیت خرید پساب افزایش می‌یابد.

هاشمی افزود:در مرحله نخست پساب موجود به مصرف فضای سبز خواهد رسید تا میزان آب شربی که هم اکنون در فضای سبز استفاده می‌شود، ذخیره و در مصارف شرب و واحدهای صنعتی استفاده شود که این موضوع می‌تواند بخشی از کسری آب شرب شهرک صنعتی را تامین کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شماری از واحدهای صنعتی نظیر واحدهای بتونی و کانی غیر فلزی که متقاضی استفاده از پساب هستند برای استفاده از پساب اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: واحدهای دیگری که نیازمند پساب استاندارد برای مصارف صنعتی غیرشرب هستند، می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111556
  • نویسنده : زینب شهریاری
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.