1

چالش برق تجدیدپذیر صنعت با بانک‌های خراسان رضوی

  • کد خبر : 126419
  • 05 فروردین 1403 - 10:41
چالش برق تجدیدپذیر صنعت با بانک‌های خراسان رضوی
در خصوص این همراه نبودن بانکها در توسعه تجدیدپذیرها در خراسان رضوی می توان به آخرین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد که این مساله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایرنا، در خصوص این همراه نبودن بانکها در توسعه تجدیدپذیرها در خراسان رضوی می توان به آخرین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد که این مساله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ظرفیت استان خراسان رضوی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی مطلوب است، این استان دارای ظرفیت بی‌نظیری در زمینه تابش آفتاب بوده و به طور متوسط سالانه حدود ۳۰۰ روز آفتابی دارد که برای مولدهای خورشیدی بسیار مناسب است، از مناطق بادخیزی در نیشابور، سبزوار و خواف نیز برخوردار است که بعضا نیروگاه های بادی در آنها راه اندازی شده است.

آنچه بیشتر مدنظر دولت سیزدهم بوده، ترویج استفاده از نیروگاه های خورشیدی و تولید برق توسط خود مردم است، در این راستا از یک سو نیروگاه های خورشیدی به عنوان یک اهرم حمایتی در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته و از سوی دیگر بخش صنعت نیز درصدد استفاده از این نیروگاه ها برای تامین برق مورد نیاز خود برآمده است.

با توجه به هزینه بالای صفحات خورشیدی و سایر تجهیزات نیروگاهی، پرداخت تسهیلات بانکی و حمایت بانکها از متقاضیان این بخش از تاکیدات دولت سیزدهم بوده اما به نظر می رسد کوتاهی هایی در این زمینه انجام گرفته است.

سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی برای نیروگاه های خورشیدی

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به رسانه ها گفته بود که تاکنون ارزش سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی این استان به پنج هزار میلیارد ریال رسیده است به طوری که در ۲ سال گذشته در حوزه عملیاتی این شرکت هزار و ۱۱۵ نیروگاه خورشیدی انشعابی مربوط به مشترکان برق به ظرفیت مجموع ۱۰ هزار و ۳۰۰ کیلووات نصب شده است.

مهدی مرزبانی افزود: تاکنون پنج نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس به ظرفیت ۷.۳۳ مگاوات در خراسان رضوی نصب شده است، با توجه به سیاستهای دولت سیزدهم برای افزایش تولید برق با انرژی‌های تجدیدپذیر، نرخ خرید تضمینی برق از این نیروگاه‌ها در ۲ سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته که باعث ترغیب مشترکان به نصب این سامانه ها و افرایش ظرفیت تولید انرژی در استان شده‌ است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز از راه اندازی شهرک صنعتی تخصصی ویژه «انرژی‌های پاک» یا انرژیهای تجدیدپذیر در حوالی مشهد خبر داد و گفت: شهرک صنعتی تخصصی انرژی‌های تجدید پذیر در نزدیکی شهرک صنعتی مشهد (کلات) با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126419

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.