5

ژاپن پیشرو درراه اندازی نیروگاه های خورشیدی شناور برروی آب

  • کد خبر : 36345
  • 01 آذر 1399 - 18:32
ژاپن پیشرو درراه اندازی نیروگاه های خورشیدی شناور برروی آب
پنل‌های شناور خورشیدی مانند پنل‌های خورشیدی معمولی نیاز به اشغال زمین ندارند. به علاوه به خاطر اثر خنک سازی آب، این پنل ها از رقبای زمینی خود بازده تولید بیشتری (١۶ درصد) دارند.

ژاپن پیشرو درراه اندازی نیروگاه های خورشیدی شناور برروی آب

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان :

▪️ ٧٣ نیروگاه از ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی شناور بزرگ جهان در کشور ژاپن قرار دارند.

▪️بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور ژاپن در دریاچه سد یاماکورا قرار دارد. این نیروگاه برق پنج هزار خانه را تأمین می کند و منجر به پرهیز از تولید هشت هزار تن دی اکسید کربن در سال می شود.

▪️پنل‌های شناور خورشیدی مانند پنل‌های خورشیدی معمولی نیاز به اشغال زمین ندارند. به علاوه به خاطر اثر خنک سازی آب، این پنل ها از رقبای زمینی خود بازده تولید بیشتری (١۶ درصد) دارند.

▪️مزیت مهم دیگر سلول های خورشیدی شناور، کمک آنها به کاهش تبخیر از سطح آزاد آب است. همچنین، این سلول‌ها می‌توانند با ایجاد پوشش بر روی سطح آب به حفظ کیفیت آب و جلوگیری از تولید جلبک و خزه کمک کند.

▪️در سطح جهانی، میزان تولید انرژی توسط نیروگاه‌های خورشیدی شناور از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ صد برابر شده است که نشان دهنده محبوبیت رو به رشد این نوع انرژی_تجدید_پذیر در جهان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=36345

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.