1

گام‌های بلند وزارت نفت در خلق ثروت از توسعه زنجیره ارزش

  • کد خبر : 122376
  • 24 بهمن 1402 - 12:50
گام‌های بلند وزارت نفت در خلق ثروت از توسعه زنجیره ارزش
وزارت نفت دولت سیزدهم همسو با تحقق سیاست تکمیل زنجیره ارزش و رشد اقتصادی کشور، احداث پارک‌های شیمیایی را در دستور کار قرار داده است که ایجاد این پارک‌ها، منبع تولید ثروتی عظیم برای کشور خواهد بود.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت_ پاد، وزارت نفت دولت سیزدهم همسو با تحقق سیاست تکمیل زنجیره ارزش و رشد اقتصادی کشور، احداث پارک‌های شیمیایی را در دستور کار قرار داده است که ایجاد این پارک‌ها، منبع تولید ثروتی عظیم برای کشور خواهد بود.

وزارت نفت دولت سیزدهم پس از برنامه‌ریزی‌های گسترده، ۲۹ نقطه را بررسی و ۱۳ منطقه در چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان‌ و بلوچستان را براساس مطالعات آمایش سرزمینی و تحصیل زمین، امکان تأمین خوراک و فراهم‌ بودن تأسیسات جانبی و دانش فنی برای ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی شناسایی و انتخاب کرد که با اجرای این طرح‌ها برای بیش از ۲۰ هزار نفر در کشور اشتغال ایجاد می‌شود.

مرحله نخست اجرای این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، صنایع وابسته بسته‌بندی، خودروسازی، بهداشت و درمان، محصولات شوینده و ساختمان‌سازی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122376

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.