3

۲۰ هزار نیروگاه کوچک خورشیدی در مناطق محروم ساخته می‌شود

  • کد خبر : 9469
  • 02 آذر 1398 - 21:02
۲۰ هزار نیروگاه کوچک خورشیدی در مناطق محروم ساخته می‌شود

علی اصغر شهبازی گفت: تعداد ۲۰ هزار نیروگاه کوچک خورشیدی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرین امید، تا پایان امسال در مناطق محروم ساخته خواهد شد که سهم سازمان بهزیستی شش هزار خانوار و سهم کمیته امداد ۱۴ هزار خانواده تحت پوشش است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، […]

علی اصغر شهبازی گفت: تعداد ۲۰ هزار نیروگاه کوچک خورشیدی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرین امید، تا پایان امسال در مناطق محروم ساخته خواهد شد که سهم سازمان بهزیستی شش هزار خانوار و سهم کمیته امداد ۱۴ هزار خانواده تحت پوشش است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، «علی اصغر شهبازی» رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور در گفت‌ و گو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌ پرس، درباره امضای تفاهم‌ نامه با سازمان برنامه و بودجه که روز شنبه (۲ آذر) توسط رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان برنامه و بودجه امضا شد، اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ساخت ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک در مناطق محروم با همکاری بسیج که باید تا پایان امسال صورت گیرد، این تفاهم‌ نامه‌ به دنبال اعلام آمادگی سال گذشته بسیج برای همکاری با دولت در خصوص توسعه نیروگاه‌ های خانگی، خرد و کوچک امضا شد.

وی با اشاره به اینکه راه‌ اندازی این نیروگاه‌ ها در قالب طرح «جهاد روشنایی» صورت می‌ گیرد، افزود: لذا در فاز اول این طرح ۲۰ هزار نیروگاه کوچک خورشیدی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرین امید ساخته خواهد شد که سهم سازمان بهزیستی شش هزار خانوار و سهم کمیته امداد ۱۴ هزار خانواده تحت پوشش است.

شهبازی ادامه داد: برای نصب و راه‌ اندازی این نیروگاه‌ ها به هر خانوار ۳۵ میلیون تومان وام قرض‌ الحسنه تعلق می‌ گیرد که با توجه به خرید تضمینی هر کیلو وات ساعت به مبلغ یک‌هزار و ۴۰ تومان از سوی دولت، خانوار‌های با درآمد ۸۰۰ هزار تومان به بالا می‌ توانند از آن بهره‌ مند شوند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور با بیان اینکه بعد از تسویه وام، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد ناشی از فروش برق به وزارت نیرو، به خانوار‌ها اختصاص می‌ یابد، تصریح کرد: فضای لازم برای نصب این واحد‌های خورشیدی، حدود ۵۰ متر است.

وی در خصوص دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از توانمندی‌ های داخلی در تولید علم و فناوری، طراحی و مهندسی هم بیان کرد: در طراحی و ساخت نیروگاه‌ های خورشیدی، تقریباً در بخش «اینورتر» و سلول‌ های خورشیدی، وابسته هستیم؛ به همین خاطر برای احداث این نیروگاه‌ های خورشیدی، با شناسایی توانمندی‌ های داخلی در بخش «اینورتر» تا حد امکان از توانمندی‌ های داخلی استفاده خواهیم کرد.

شهبازی اضافه کرد: ما در ساخت پنل‌های خورشیدی تا حد امکان نیاز‌های خود را از بخش داخلی تأمین خواهیم کرد و در آینده سلول‌های خورشیدی به صورت بومی تولید شود؛ لذا با توجه به این موضوع، از سال آینده به‌واسطه آغاز طرح «جهاد روشنایی» ساخت «اینورتر» قابل رقابت با محصولات خارجی شود؛ بنابراین سعی ما بر این است که تا سه سال آینده با اجرای این طرح، تمام تجهیزات نیروگاهی را بومی کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=9469

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا:

تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.