1

۲۹ درصد از حجم سدهای استان اردبیل پر شد

  • کد خبر : 127639
  • 16 فروردین 1403 - 13:11
۲۹ درصد از حجم سدهای استان اردبیل پر شد
با اشاره به اینکه از سال آبی جاری حدود ۱۲۳ میلیون مترمکعب آب به سدهای استان وارد شده است ، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایرنا، با اشاره به اینکه از سال آبی جاری حدود ۱۲۳ میلیون مترمکعب آب به سدهای استان وارد شده است ، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: حجم ذخیره آبی سد یامچی اردبیل به عنوان تامین کننده آب شرب مرکز استان تاکنون به ۲۶ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: سد سبلان مشگین‌شهر نیز در حال حاضر حدود ۳۶.۵ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۲ درصد افزایش حجم مواجه است.

فضائلی با اشاره به آخرین وضعیت سدهای ارس و خداآفرین گفت: سدهای ارس و خداآفرین به عنوان ۲ سد تاثیرگذار در شمال استان نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲۰ و ۱۲ درصد افزایش ذخیره آبی داشته‌اند.

وی همچنین کاهش جریان آب در رودخانه‌های مهم استان را یادآور شد و گفت: جریان آب در سه رودخانه بالیخلو چای، قره سو و فیروزآباد چای نسبت به سال گذشته به ترتیب ۳۵ درصد، هفت درصد و ۲۷ درصد کاهش یافته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به اینکه از آغاز سال آبی جاری تاکنون حدود ۱۷۵ میلی متر بارش در سطح استان اتفاق افتاده است ، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۵ درصد افزایش دارد.

بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمالغرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند در جایگاه‌ چهارم قرار دارد.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127639

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.