7

۱۰۰۰ پنل خورشیدی برای مددجویان بوشهری راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 11851
  • 02 دی 1398 - 18:19
۱۰۰۰ پنل خورشیدی برای مددجویان بوشهری راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کمیته‌امداد استان بوشهر گفت: هزارنیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلو وات طی دو سال با هدف ایجاد اشتغال مستقیم برای هزار خانوار مددجو و کمک به شبکه تولید برق راه‌اندازی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی عصر امروز در نشست با مدیرعامل شرکت برق استان […]

مدیرکل کمیته‌امداد استان بوشهر گفت: هزارنیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلو وات طی دو سال با هدف ایجاد اشتغال مستقیم برای هزار خانوار مددجو و کمک به شبکه تولید برق راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی عصر امروز در نشست با مدیرعامل شرکت برق استان بوشهر، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های بالای استان بوشهر بهره‌مندی بالا از انرژی خورشیدی است که سال‌ها است از آن غفلت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه کمیته‌امداد از چند سال گذشته طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس را برای اشتغال خانواده‌های مددجوی خود آغاز کرده است، عنوان کرد: در همین راستا بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین کمیته‌امداد، استانداری و سازمان برنامه‌وبودجه استان بوشهر هزار نیروگاه تولید برق خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پنل‌های خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال مستقیم برای هزار خانوار انجام می‌شود، گفت: این تعداد نیروگاه خورشیدی طی دو سال انجام می‌شود که در سال جاری ۵۰۰ واحد آن راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل کمیته‌امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: امکان راه‌اندازی هزار پنل خورشیدی برای خانواده‌های مددجو طی سفر رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و دستور وی صادر شده است.

لطفی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی هر واحد نیروگاه خورشیدی ۴۰ میلیون تومان هزینه لازم است، گفت: براساس تفاهم‌نامه قرار است ۱۰ میلیون تومان از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و پنج میلیون تومان توسط کمیته‌امداد بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان دیگر به شکل تسهیلات اشتغال کم‌بهره از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان این طرح پرداخت شود.

وی همکاری شرکت برق استان و بانک‌ها را برای تحقق کامل این طرح ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نصب و اجرای طرح‌های پنل خورشیدی توجیه اقتصادی کافی برای توانمندسازی خانوارهای تحت‌حمایت این نهاد دارد و ماهانه به‌طور میانگین تا سقف یک‌میلیون تومان برای هر مددجو درآمدزایی به همراه دارد.

وی در پایان با اشاره به شرایط اعطای تسهیلات برای اجرای طرح پنل‌های خورشیدی توسط مددجویان، بیان کرد: اولویت اجرای این طرح در روستاها بوده، فضای لازم به متراژ ۶۰ مترمربع، سازه مقاوم، قابلیت تحمل پنل‌ها و نورگیر بودن سازه از اهم شرایط جهت واگذاری این طرح‌ها است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=11851

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

31اردیبهشت
تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا:

تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.