1
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خبر داد

آب شرب ٧ روستای کم برخوردار استان مرکزی تامین می شود

  • کد خبر : 128387
  • 23 فروردین 1403 - 11:47
آب شرب ٧ روستای کم برخوردار استان مرکزی تامین می شود
 حشمت اله عباسی  با اشاره اولویت این شرکت در اجرای طرح های آب رسانی در مناطق کم برخوردار اظهار داشت: 7 روستای شهرستان اراک از آب شرب سالم و پایدار در آینده ای نزدیک برخوردار خواهند شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  وزارت نیرو(پاون)، حشمت اله عباسی  با اشاره اولویت این شرکت در اجرای طرح های آب رسانی در مناطق کم برخوردار اظهار داشت: ۷ روستای شهرستان اراک از آب شرب سالم و پایدار در آینده ای نزدیک برخوردار خواهند شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از آغاز اجرای فاز دوم مجتمع آب رسانی امر آباد و بهره‌مندی بیش از ۲ هزار و ۲۶۷ نفر از مشترکان در ۷ روستای شهرستان اراک از آب شرب سالم و پایدار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب ، اجرای ۲ کیلومتر خط انتقال برق و اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه آب رسانی از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام شده است.
عباسی با اشاره به ساخت یک باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب افزود :اجرای ۲۸ کیلومتر خط انتقال آب در جهت  اجرای این پروژه دست اجرا است.
وی اعتبار این پروژه را ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : طرح‌های مختلفی برای تامین پایدار آب در شهرها و روستاهای استان مرکزی در دست اجراست که با جذب به موقع اعتبارات اماده بهره برداری خواهند شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته تعداد ۲۸۵ پروژه آبرسانی در سطح استان مرکزی در دست اجرا بوده است که از این تعداد ۲۳۳ پروژه مربوط به تامین آب در مناطق روستایی و مابقی پروژه های آبرسانی در بخش شهری بوده است.
وی در تشریح انجام این پروژه ها گفت : در سال گذشته ۳۴۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب اصلاح و توسعه یافته است که ۲۸۸ کیلومتر از آن در مناطق روستایی اجرا شده است.
وی با بیان اینکه برای تامین آب مورد نیاز مردم در سال گذشته ، ۵۳ حلقه چاه جدید حفر شده است گفت : از این تعداد ۴۵ حلقه چاه در روستاها حفر شده است.
عباسی همچنین به احداث ۵۱ باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار و ۱۷۰ متر مکعب اشاره و تصریح کرد: ۴۴ باب از این مخازن در روستاها احداث شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128387

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.