3

اتمام عملیات اجرایی ایستگاه اصلی پمپاژ سامانه شرق قزوین/ افزایش ۳۸۵ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب قزوین

  • کد خبر : 128274
  • 22 فروردین 1403 - 12:56
اتمام عملیات اجرایی ایستگاه اصلی پمپاژ سامانه شرق قزوین/ افزایش ۳۸۵ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب قزوین
داراب بیرنوندی با بیان اینکه با هدف جبران کمبود آب آشامیدنی مورد نیاز شهر قزوین، عملیات تکمیل ایستگاه اصلی پمپاژ سامانه شرق این شهر به اتمام رسید

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو(پاون)، داراب بیرنوندی با بیان اینکه با هدف جبران کمبود آب آشامیدنی مورد نیاز شهر قزوین، عملیات تکمیل ایستگاه اصلی پمپاژ سامانه شرق این شهر به اتمام رسید و وارد مدار بهره برداری قرار گرفت، گفت: با اجرای آن ۳۸۵ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شهروندان قزوینی اضافه شده است.
وی افزود: با اجرای این پروژه آب تولیدی از ۱۱ چاه حفر شده در شرق شهر قزوین به مخزن ارنجک و سپس به مخزن پونک منتقل و پس از آن به شبکه توزیع آب شهر قزوین تزریق می شودپنج حلقه چاه دیگر نیز حفاری شده که در آینده تجهیز شده و به شبکه تامین آب شهر قزوین اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: اجرای پروژه مذکور برای تامین آب پایدار شهروندان جزء برنامه های میان مدت شرکت آبفای استان قزوین است و برنامه تامین آب بلند مدت نیز از طریق پروژه انتقال آب سد طالقان توسط شرکت آب منطقه ای استان در دست اقدام است.
بیرنوندی خاطر نشان کرد: در نتیجه اجرای پروژه یاد شده طی هفته اخیر، برخی مناطق شهر قزوین با افت فشار مواجه شد که در این زمینه از شکیبایی مردم شریف شهر قزوین تقدیر می شود.
گفتنی است پیش از این تامین آب آشامیدنی شهر قزوین از طریق ۵۲ حلقه چاه در غرب قزوین انجام می شد که با تکمیل پروژه شرق، کمبود آب شهر قزوین در پیک مصرف تابستانی تا حد زیادی جبران خواهد شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128274

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.