4

استاندار گلستان خواستار صدور مجوز نیروگاه برق از زباله در این استان شد

  • کد خبر : 25992
  • 09 خرداد 1399 - 8:34
استاندار گلستان خواستار صدور مجوز نیروگاه برق از زباله در این استان شد
حدود یک سال از اعلام آمادگی این شرکت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی می‌گذرد اما هنوز مجوز فعالیت آن صادر نشده است.

استاندار گلستان با اشاره به نیاز جدی این استان به راه‌اندازی کارخانه جدید پسماند زباله، خواستار تسریع وزارت کشور در صدور مجوز فعالیت سرمایه‌گذاری یک شرکت ایتالیایی برای ایجاد نیروگاه تهیه برق از زباله در این استان شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا،هادی حق شناس روز پنجشنبه در گردهمایی شهرداران گلستان در مینودشت با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: حدود یک سال از اعلام آمادگی این شرکت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی می‌گذرد اما هنوز مجوز فعالیت آن صادر نشده است.

وی افزود: روزانه ۸۵۰ تا هزار تن زباله در گلستان تولید می‌شود که با احداث نیروگاه برق، مشکل دفن زباله و بوی متعفن آن که ساکنان اطراف سایت‌های بازیافت زباله استان را آزار می‌دهد، برطرف خواهد شد.

پیش از این، محسن سمیعی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفته بود که یک شرکت ایتالیایی با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون یورویی در ساخت نیروگاه برق از زباله این استان در قالب طرح ۲۰ ساله مشارکت خواهد کرد.

نیروگاهیان

وی اعلام کرده بود که این شرکت ایتالیایی در کنار ایجاد تاسیسات نیروگاه برق با ۲ روش گازیفیکاسیون (گازی سازی) و مخلوط سوز، مدیریت، نگهداری و بهره‌برداری از آن را نیز برعهده خواهد داشت که تکنولوژی مورد استفاده این نیروگاه منطبق و سازگار با اقلیم و نوع زباله تولیدی گلستان است.

استاندار گلستان همچنین با گلایه از کم توجهی شهرداران به فضای سبز و کاشت درخت در ورودی شهرها گفت: ورودی بسیاری از شهرهای استان بدون درخت است و حس شهر شمالی بودن را در ذهن متبادر نمی کند درحالی که ۵۰ سال قبل فردی اقدام به کاشت درخت در ۲ طرف جاده ورودی شرق و غرب گرگان کرد و با وجود دشواری فراوان آن ها را آبیای نمود که منظره زیبای آن در ورودی گرگان قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تنوع آب و هوایی گلستان و تولید افزون بر ۹۰ گونه محصول زراعی و باغی در این استان اضافه کرد: این ویژگی‌کم نظیر فرصت مناسب ایجاد درامد و ارزش افزوده برای شهرها و شهرداری‌های استان است که باید از آن استفاده شود.

حق شناس همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات ناشی از تحریم‌ها گفت: در این شرایط دولت پارسال ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به گلستان داد که صرف اجرای طرح‌های عمرانی شد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25992

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.