3

افتتاح نیروگاه ساران در گچساران

  • کد خبر : 7923
  • 14 مهر 1398 - 6:19
افتتاح نیروگاه ساران در گچساران

افتتاح نیروگاه ساران در گچساران با حضور وزیر نیرو با حضور وزیر نیرو ایستگاه نیروگاه ساران با اعتباری به مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال در گچساران افتتاح و عملیات اجرایی خط ورود و خروج یک مدار از خط ۲۳۰ کیلوولت دوگنبدان-چنارشاهیجان آغاز شد. ببه‌ گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران ظهر امروز […]

افتتاح نیروگاه ساران در گچساران با حضور وزیر نیرو

با حضور وزیر نیرو ایستگاه نیروگاه ساران با اعتباری به مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال در گچساران افتتاح و عملیات اجرایی خط ورود و خروج یک مدار از خط ۲۳۰ کیلوولت دوگنبدان-چنارشاهیجان آغاز شد.

ببه‌ گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران ظهر امروز نیروگاه‌ساران گچساران با حضور وزیر نیرو، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و دیگر روسای شهرستانی افتتاح شد.

در آیین این مراسم محمود دشت بزرگ با بیان اینکه ۲ پروژه بزرگ در نیروگاه ‌ساران با اعتباری به میزان ۹۶۰میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: پست ۲۳۰/۳۳ کیلو وات ساران با اعتباری به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ظرفیت کل پست ۱۰۰مگاولت آمپر است، افزود: در این نیروگاه ۲ دستگاه ترانس به ظرفیت۱۰۰ مگاوات آمپر، احداث ۲۲فیدر خروجی۳۳کیلوولت، نصب۲دستگاه بانک خازنی۴.۸مگاوار و جمعا به ظرفیت ۹۰۶مگاوار نصب شده است.

وی گفت: هدف از اجرای پروژه افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق شهرستان گچساران فراهم نمودن امکان اتصال نیروگاهDGشرکت مفنا به شین۳۳کیلوولت پست است.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژهبارگیری ترانس های ۲۳۰/۳۳/٫۱۳۲,۲۳۰/۳۳و۱۳۲/٫۳۳کیلوولت پست دوگنبدان و همچنین قابلیت مانور شرکت توزیع در شهرستان گچساران و تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین جدید خانگی و صنعتی و خروج پست از حالت t-Off است.

دشت بزرگ عنوان کرد: مراحل طراحی و خدمات مهندسی پست مذکور و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکتهای داخلی انجام خواهد شد.

این مسوول ابراز کرد: اعتبار طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین و پرداخت خواهد گردید.

مدیرعامل برق خوزستان در ادامه به پروژه خط انتقال ورود و خروج یک مدار از خط ۲۳۰کیلوولت دوگنبدان-چنارشاهیجان در پست نیروگاه چم شیر به طول۳۶کیلومتر اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری به میزان ۲۶۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: در این پروژه به صورت۲مداره باندل در یک به تعداد۵۷دستگاه دکل فلزی احداث می‌گردد.

دشت بزرگ گفت: هدف از اجرای پروژه،انتقال توان نیروگاه برق، آبی چم شیر به شبکه برق سراسری،‌ پایداری و تثبیت ولتاژ در پست۳۳۰کیلوولت دوگنبدان و افزایش ظرفیت و تقویت شبکه برق شهرستان گچساران است.

مدیرعامل برق خوزستان خاطرنشان کرد: وزرات نیرو و شرکت توانیر در زمان پیک بار مصرف برق در تابستان با تدابیر خوبی که صورت گرفته در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد توانسته است تابستان را به خوبی پشت سر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: تابستان امسال نسبت به چند سال اخیر ۱۰/ ۵درصد مصرف برق کاهش یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=7923

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.