0

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

  • کد خبر : 129812
  • 05 اردیبهشت 1403 - 11:13
بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢٠٠٠ مگاواتساعت برق سبز است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  پایگاه خبری توانیر، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢٠٠٠ مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می دهد.
این نیروگاه  که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO٢ در سال کمک می کند که معادل آلاینده های تولید شده توسط حدودا ۶٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.
ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغاز شد و بهره برداری  از آن در ماه مارس ٢٠٢۴ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣۶ است.
سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠۴٠ اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129812

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.