2

تولید بزرگترین نیروگاه شرق کشور از مرز ۱۶ میلیون مگاوات ساعت گذشت

  • کد خبر : 110994
  • 07 شهریور 1402 - 14:23
تولید بزرگترین نیروگاه شرق کشور از مرز ۱۶ میلیون مگاوات ساعت گذشت
ساخت سنسور سرعت توربین‌های گاز و تهیه نقشه کارت‌های سیستم کنترل واحدهای گاز از جمله اقدامات انجام شده نیروگاه در حوزه ساخت بوده است. در این بین خرید تجهیزات CWP، استفاده از ترتسمیترهای دما، فلومتر الکترومغناطیسی و... جزو مواردی بوده که از تجهیزات ساخت داخل به جای قطعات خارجی استفاده شده است.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مردادماه بیش از ۱۶.۴ میلیون مگاوات ساعت برق در این نیروگاه تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، سید یحیی نوبخت به تعمیرات صورت گرفته در نیروگاه شیروان در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم برای افزایش توان تولید واحدهای این مجموعه، افزود: در طی دو سال اخیر انجام LTE & CT۶۰  (ارتقا و آپگرید) واحد یک گازی نیروگاه منجر به افزایش توان واحد به میزان ۱۰ مگاوات، انجام LTE & CT۶۰ (ارتقاء و آپگرید) واحد دو گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان منجر به  افزایش توان واحد به میزان ۱۰ مگاوات، انجام LTE & T۷۵  (ارتقاء و آپگرید) واحد سه گازی منجر به افزایش توان واحد به میزان ۱۲ مگاوات، آغاز پروژه  LTE & T۷۵ ( ارتقاء و آپگرید) واحد چهار گازی به منظور افزایش توان واحد به میزان ۱۲ مگاوات و ادامه پروژه  LTE & T۷۵ (ارتقاء و آپگرید) واحد چهار گازی و افزایش توان واحد به میزان ۱۲ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انجام تمامی بازید‌های دوره‌ای چهار هزار و هشت هزار ساعته، بازدیدهای دوره‌ای واحد‌های بخار به میزان یک‌هزار و ۶۶۸ ساعت، انجام تمامی بازدیدهای دوره‌ای چهار هزار و هشت هزار ساعت و بازدیدهای دوره‌ای واحدهای بخار (دو نوبت در سال ۱۴۰۱و در موعد مقرر) به میزان دو هزار و ۸۲۹ ساعت، تعمیرات بویلرهای HRSG۱,۲ و تعویض یک هزار و ۱۳۹ عدد زانویی در HP  ECHO برای رفع نشتی در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه امسال و انجام تمامی بازدیدهای دوره ای چهار هزار و هشت هزار ساعت و بازدیدهای دوره‌ای بخار مربوط به پنج ماهه اول امسال به میزان ۲۱۸ ساعت از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش تعمیرات بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته نیروگاه در حوزه ساخت داخل، اضافه کرد: ساخت سنسور سرعت توربین‌های گاز و تهیه نقشه کارت‌های سیستم کنترل واحدهای گاز از جمله اقدامات انجام شده نیروگاه در حوزه ساخت بوده است. در این بین خرید تجهیزات CWP، استفاده از ترتسمیترهای دما، فلومتر الکترومغناطیسی و… جزو مواردی بوده که از تجهیزات ساخت داخل به جای قطعات خارجی استفاده شده است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در خصوص اقدامات برجسته نیروگاه در راستای افزایش توان در دولت سیزدهم به اقداماتی از جمله نصب فن مکنده در خروجی هوای الکتروموتورهای CWP واحدهای ۲ و ۳ بخار، دمونتاژ و سرویس کامل پمپ بویلر فیدپمپ شماره ۱ بویلر ۲ ، راه‌اندازی و رفع عیب سیستم مدیا واحد گازی و رفع عیب سیستم داکت برنر بویلرهای HRSG اشاره کرد.

نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان در حال حاضر دو درصد از مقدار انرژی مورد نیاز کشور را با ۶ واحد گازی و سه واحد بخار تامین می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=110994
  • نویسنده : صبا اکبری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا:

تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.