1

تولید روزانه بنزین در ایران به ۱۳۰ میلیون لیتر می‌رسد

  • کد خبر : 121610
  • 16 بهمن 1402 - 12:19
تولید روزانه بنزین در ایران به ۱۳۰ میلیون لیتر می‌رسد
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: به موازات تولید بنزین، احداث پالایشگاه‌های نو و کیفی‌سازی باید در دستور کار قرار گیرد. با احداث پالایشگاه‌های جدید و کیفی‌سازی پالایشگاه‌های موجود می‌توانیم به تولید روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در کشور دست یابیم.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: به موازات تولید بنزین، احداث پالایشگاه‌های نو و کیفی‌سازی باید در دستور کار قرار گیرد. با احداث پالایشگاه‌های جدید و کیفی‌سازی پالایشگاه‌های موجود می‌توانیم به تولید روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در کشور دست یابیم.

در عمده کلانشهرها براساس تکالیفی که داریم بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو توزیع می‌شود. در زمینه دیگر فرآورده‌های نفتی هم تا سال ۱۴۰۴ به استاندارد یورو می‌رسیم.

در حوزه نفت‌کوره طرح‌های جامعی در همه شرکت‌های پالایشی طراحی شده است که به‌تدریج اجرایی می‌شوند. در این زمینه به همکاری میان‌دستگاهی نیاز داریم زیرا طرح‌های ما بیشتر محیط زیستی هستند، از این رو تسریع در صدور مجوزها الزامی است.

۱۵ میلیارد دلار تاکنون به طرح‌های بهینه‌سازی صنایع پالایشی اختصاص داده شده است و افزون بر این به ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دیگر در طرح‌های ارتقای کیفی‌ نفت کوره نیاز داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=121610

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.