3

سد درونگر؛ اولین سد خراسان رضوی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود

  • کد خبر : 28228
  • 13 تیر 1399 - 17:54
سد درونگر؛ اولین سد خراسان رضوی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود
با انجام این قرارداد و واگذاری سد درونگر به پیمانکار بخش خصوصی، سد و دریاچه به بخش خصوصی واگذار می‌شود که با ایجاد فضای تفرجگاهی در منطقه علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری امیدواریم بر رونق اقتصاد منطقه هم تاثیر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سد درونگر اولین سدی است که در این استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد علایی” در جلسه حفاظت از منابع آب درگز با اعلام این خبر گفت: با انجام این قرارداد و واگذاری سد درونگر به پیمانکار بخش خصوصی، سد و دریاچه به بخش خصوصی واگذار می‌شود که با ایجاد فضای تفرجگاهی در منطقه علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری امیدواریم بر رونق اقتصاد منطقه هم تاثیر داشته باشد.

نیروگاهیان

سد درونگر در ۵۰ کیلومتری غرب شهر درگز قرار دارد. رودخانه درونگر به مخزن پشت سر می‌ریزد و سرچشمه اصلی رودخانه درونگر “دره شمخال” است.
ظرفیت ذخیره سازی آن ۳۱ میلیون مترمکعب از روان‌آب رودخانه است و تونل انتقال آب این سد نیز ۵۰ متر مکعب در ثانیه ظرفیت دارد.
تأمین آب کشاورزی، تأمین آب اراضی واقع در پایاب سد، تأمین بخشی از آب شرب، مهار سیلاب‌های فصلی و استفاده بهینه از آنها، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد مراکز تفریحی از اهداف ساخت این سد عنوان شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=28228

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.