1
به مناسبت دهه فجر؛

سرمایه‌گذاری پنج‌هزار و ۵۵۲ میلیارد ریالی برای افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق سمنان

  • کد خبر : 121243
  • 11 بهمن 1402 - 16:28
سرمایه‌گذاری پنج‌هزار و ۵۵۲ میلیارد ریالی برای افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق سمنان
مدیرعامل برق منطقه‌ای استان سمنان گفت: همزمان با دهه‌فجر بالغ بر یکهزار و ۷۲۷ میلیارد ریال طرح‌های این شرکت آماده به بهره‌برداری است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، شرکت‌های فعال در صنعت برق و آب استان سمنان شامل شرکت برق منطقه‌ای، توزیع برق، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب به مناسبت دهه‌فجر به منظور امیدآفرینی و اطلاع‌رسانی طرح‌های آماده بهره‌برداری نشست خبری در سال همایش شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان برگزار کردند که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

سرمایه‌گذاری یکهزار و ۷۲۷ میلیارد ریالی در حوزه برق منطقه‌ای

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان سمنان گفت: همزمان با دهه‌فجر بالغ بر یکهزار و ۷۲۷ میلیارد ریال طرح‌های این شرکت آماده به بهره‌برداری است.

مجید وفایی بیان کرد: ۹ طرح شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان آماده افتتاح در دهه‌فجر ۱۴۰۲ است، که پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه دامغان، اصلاح و بهینه‌سازی خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع از جمله این طرح‌ها است.

وی افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت میامی را از دیگر طرح های قابل افتتاح در ایام دهه فجر در شرق استان سمنان برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت میامی با ظرفیت یکهزار و ۲۰۰ مگاولت آمپر و هزینه ۴۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان سمنان هدف از این طرح را تامین برق مطمئن، پایدار و مستقل جهت مصارف منطقه دامغان، ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق‌رسانی مطمئن به مشترکان جدید، افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع در شهرستان دامغان، بهبود مولفه‌های کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش تلفات برق و افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی ها با هزینه ای معادل یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال دانست.

بهره‌برداری از ۶۲ طرح برق‌رسانی دهه‌فجر استان سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۶۲ طرح برق‌رسانی برای افتتاح در دهه فجر امسال در استان آماده بهره‌برداری است.

سید محمد حسینی‌نژاد افزود: بیش از سه‌هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح‌های توزیع برق استان سمنان هزینه شد.

وی با اشاره به این که ۹۵ درصد تاسیسات و شبکه توزیع برق استان، پس از انقلاب اسلامی احداث شد و به بهره برداری رسید، اظهار کرد: احداث ۱۰ هزار و ۸۶۸ کیلومتر شبکه هوایی و یکهزار و ۱۱۴ کیلومتر شبکه زمینی توزیع برق، نصب هشت هزار و ۷۷۲ ایستگاه توزیع برق با ظرفیت یکهزار و ۴۷۸ مگاولت آمپر، جذب ۳۷۷ هزار و ۹۶۷ اشتراک برق و تامین برق ۴۰۰ روستای استان از دستاوردهای این شرکت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا به حال به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: نصب ۲ هزار و ۹۰۳ انشعاب برق چاه های آب کشاورزی و همچنین نصب ۱۲۲ هزار و ۷۶۵ سرچراغ روشنایی معابر و نصب نیروگاه‌های خورشیدی به میزان هشت و سه دهم مگاوات به عنوان دستاوردهای این شرکت پس از انقلاب اسلامی ایران تا به حال است.

افتتاح ۴۶ طرح آب و فاضلاب سمنان برای دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۴۶ طرح آبرسانی و خدمات دفع و تصفیه فاضلاب این استان در دهه‌فجر ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌رسد.

منصور کشاورزیان افزود: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان برای افتتاح ۴۶ طرح آبرسانی یکهزار و ۹۹۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: عملیات اجرایی ۲۷ طرح آب و فاضلاب این استان با اعتبار بالغ بر چهار هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال دهه‌فجر ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

پیش‌بینی تکمیل طرح ملی آبرسانی به گرمسار تا پایان ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این نشست گفت: طرح ملی آبرسانی به گرمسار با هدف تامین ۲۱ میلیون مترمکعب آب از جمله طرح‌های این شرکت است که پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

محسن عسکری افزود: طرح سامانه انتقال آب از سد کالپوش به شهر شاهرود با خط انتقال به طول ۱۴۶ کیلومتر با ردیف اعتباری در قانون بودجه از دیگر طرح‌های آبرسانی در دست تکمیل استان سمنان است‌.

وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح سامانه انتقال آب از سد کالپوش به شهر شاهرود تامین پنج میلیون مترمکعب آب برای بخش آشامیدنی و یک میلیون مترمکعب نیاز صنعت بود که به دلیل درخواست اهالی منطقه کالپوش و موافقت وزیر نیرو در دولت سیزدهم، در تخصیص آب سد بازنگری و مقرر شد یک میلیون مترمکعب برای هر یک از بخش‌های کشاورزی و آشامیدنی تخصیص یابد.

این مسوول اضافه کرد: مرمت و بازسازی کانال انتقال آب سیمین دشت به گرمسار، طرح علاج‌بخشی سد دامغان، نصب و تجهیز کنتورهای هوشمند چاه‌های آب کشاورزی از دیگر طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان است.

وی اظهار کرد: سه‌هزار و ۷۰۴ حلقه چاه کشاورزی در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۱۱ حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از دهه‌فجر ۱۴۰۱ تا دهه‌فجر امسال ۴۸ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و بهره برداری از آن متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷۶۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به طرح‌هایی سال گذشته، افتتاح می‌شود.

۹۰ طرح اقتصادی با اعتبار ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و ۶۷۹ طرح عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان در دهه فجر ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود.

افتتاح ۷۶۹ طرح اقتصادی و عمرانی استان سمنان هم در دهه‌فجر ۱۴۰۲ اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۰۲ نفر را به همراه دارد.

 

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=121243

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.