3
با انجام 5 تعمیرات اساسی در نیمه دوم امسال؛

فصل تعمیرات بزرگترین نیروگاه کشور آغاز شد/ آماده‌سازی واحدهای نیروگاه شهدای پاکدشت برای تابستان سال آینده

  • کد خبر : 114920
  • 03 آبان 1402 - 21:45
فصل تعمیرات بزرگترین نیروگاه کشور آغاز شد/ آماده‌سازی واحدهای نیروگاه شهدای پاکدشت برای تابستان سال آینده
"جمال آریایی"، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق دماوند با اعلام این خبر، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای سال جاری تعداد دو واحد گازی و یک واحد بخار مورد تعمیرات اساسی قرار خواهند گرفت و تعداد 17 بازدید دوره‌ای شامل 11 بازدید از واحدهای گازی و 6 بازدید از واحدهای بخار این نیروگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نیروگاه دو هزار و ۸۶۸ مگاواتی شهدای پاکدشت(دماوند) با دارا بودن ۱۲ واحد گازی و ۶ واحد بخار، پس از عبور از پیک مصرف برق تابستان تعمیرات اساسی واحدهای گازی و بخار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، “جمال آریایی”، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق دماوند با اعلام این خبر، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای سال جاری تعداد دو واحد گازی و یک واحد بخار مورد تعمیرات اساسی قرار خواهند گرفت و تعداد ۱۷ بازدید دوره‌ای شامل ۱۱ بازدید از واحدهای گازی و ۶ بازدید از واحدهای بخار این نیروگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بازدیدهای به عمل آمده از واحدهای گازی G20 و G21 این نیروگاه مشاهده شد که پره‌های توربین این دو واحد دچار آسیب شده‌اند که با توجه به نزدیکی زمان تعمیرات اساسی این واحدها و همچنین از بین بردن ریسک آسیب هر چه بیشتر تجهیزات، تعمیرات اساسی این واحدها پیش از موعد آغاز شده است.

 

 

نیروگاهیان

آریایی تاکید کرد: با احتساب تعمیرات اساسی بر روی این دو واحد گازی، تعداد تعمیرات اساسی این نیروگاه در سال جاری به پنج واحد خواهد رسید و در تلاشیم که تمامی واحدهای تحت تعمیرات اساسی در کمترین زمان ممکن به مدار تولید بازگردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=114920
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.