4

نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و صنایع پایین دست در چابهار

  • کد خبر : 9502
  • 04 آذر 1398 - 13:12
نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و صنایع پایین دست در چابهار

نمایشگاه داخلی یک فرصت اقتصادی مناسب با صرف کمترین زمان و بهترین نتیجه برای هر شرکت خواهد بود که در آن هر یک از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و افراد آکادمیک می‌توانند به اهداف خاص خود دست یابند. لینک ثبت نام در نمایشگاه نمایشگاه‌های داخلی به دلیل حضور مستمر شرکت‌ها و ارتقا تولید و فروش داخل […]

نمایشگاه داخلی یک فرصت اقتصادی مناسب با صرف کمترین زمان و بهترین نتیجه برای هر شرکت خواهد بود که در آن هر یک از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و افراد آکادمیک می‌توانند به اهداف خاص خود دست یابند.

لینک ثبت نام در نمایشگاه

نمایشگاه‌های داخلی به دلیل حضور مستمر شرکت‌ها و ارتقا تولید و فروش داخل به سبب معرفی شرکت‌ها در یک محیط مورد توجه است. نمایشگاه داخلی یک فرصت اقتصادی مناسب با صرف کمترین زمان و بهترین نتیجه برای هر شرکت خواهد بود که در آن هر یک از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و افراد آکادمیک می‌توانند به اهداف خاص خود دست یابند. نمایشگاه ملزومات صنعت پلیمر با حضور شرکت‌های مختلف در تمامی حوزه‌های پلیمر اعم از پتروشیمی، صنعت ساختمان، بسته بندی و … در چابهار امکان برپایی دارد.

نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و صنایع پایین دست در چابهار

نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و صنایع پایین دست در چابهار

پتانسیل برپایی نمایشگاه‌های صنعتی در منطقه آزاد چابهار

وجود مراکز نمایشگاهی و امکانات مناسب برای برگزاری مراسم رسمی یکی از معیارهای توسعه اقتصادی در مراکز تجاری و مناطق آزاد جهان است. منطقه چابهار در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان تنها بندر اقیانوسی ایران در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند است. بنابراین یکی از چهارراه‌های بازرگانی جهانی خواهد بود.

با توجه به اینکه سواحل جنوبی کشور ویژگی منحصر به فردی را برای توسعه صنایع پتروشیمی فراهم می‌کند، مطالعات برای ایجاد و گسترش صنایع در سواحل مکران سالها قبل ایجاد شده است. در این منطقه باید تحرک و توسعه صنعتی هر چه بیشتر مشاهده شود. طرح‌ها و پروژه‌های زیادی در خصوص صنایع بالادستی برای تامین مواد اولیه در صنعت پلیمر طراحی و مطرح شده است؛ زیرا شهرک صنعتی مکران سومین قطب پتروشیمی ایران در چابهار است. بنابراین مشورت با متخصصین بین المللی و همکاری با آنان می‌تواند سبب پیشرفت این قطب صنعتی کشور گردد. در نتیجه حضور در نمایشگاه و معرفی شرکت‌ها همچنین مشورت و ارائه خدمات و همکاری‌ها بسیار سازنده خواهد بود.
اصولا مجتمع پتروشیمی دارای سه فاز ساخت است. مرحله تبادل گاز به موادی مانند متانول، مرحله دوم ساخت الفین‌ها و مرحله سوم استفاده از الفینها برای محصولات صنایع پایین دستی است. با هدف گذاری سالیانه و رشد این قطب و شناسایی توانایی‌ها سبب اشتغال زایی در منطقه و کل کشور خواهیم بود که میتواند اشتغال زایی برای ۵ تا ۷ هزار نفر را ایجاد کند. وجود نمایشگاه‌ها سبب ایجاد چالش، بررسی کمبودهای محصولات داخلی و نوع کیفیت محصولات خواهد شد که مجموع سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی را می‌توان در یک طرح بررسی کرد.

لینک ثبت نام در نمایشگاه

هدف از برگزاری نمایشگاه در چابهار

مسلما برپایی نمایشگاه‌های صنعتی در یک منطقه با توجیه خاصی باید صورت گیرد و اهداف آن از پیش تعیین شده باشد. برپایی نمایشگاه در منطقه آزاد چابهار نیز با اهدافی انجام می‌پذیرد که در ادامه به شرح آن پرداخته خواهد شد:

• هدف از پرباپی نمایشگاه در چابهار که منطقه آزاد است حمایت از کالای ایرانی با کیفیت به جای استفاده از کالاهای خارجی است.
• از طرفی به دلیل منطقه آزاد و نزدیکی به مرزهای برون کشوری امکان تبلیغ و صادرات به کشورهای همسایه و ارزآوری را فراهم خواهد کرد.
• نزدیکی به مرزها سبب امکان حضور متخصصان صنعتی خارجی را فراهم می‌کند.
• بررسی بازار آتی محصولات پتروشیمی امکان پذیر در منطقه را فراهم می‌کند.
• توجیه اقتصادی به دلیل حمل و نقل آسان و دسترسی دیگر کشورها را خواهد داشت.
• ساخت محصولات مشارکتی با کشورهای خارجی و بهره گیری از توان تولیدی و علم کشورهای دیگر را به همراه دارد.
• توسعه ارتباط و مجامع بین المللی در حوزه صنعت پلیمر
• فرصت برقراری ارتباط هر چه بیشتر با دیگر جوامع
• مشورت با دیگر شرکت‌ها و صرفه جویی در زمان رسیدن به یک هدف در صنعت را در پی دارد.
• بررسی امکان صادرات کالا با معرفی کالا و مشورت در خصوص نیازهای کشورهای همسایه را دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=9502

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.