0

نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود

  • کد خبر : 129556
  • 03 اردیبهشت 1403 - 13:40
نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحد‌های صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پول نیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحد‌های صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود. در سال ۱۴۰۰ با ناترازی شدیدی مواجه بودیم، اما طی دو سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این ناترازی با درایت و برنامه ریزی‌های دقیق به حداقل رسید.

وی با بیان این که برای گذر از اوج بار تابستان امسال ١٨٠ اقدام تامین انرژی در کشور تعریف شده، اظهار امیدواری کرد سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

به گفته مدیرعامل توانیر، در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه‌های حرارتی جدید و راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر و احداث شبکه‌های توزیع و انتقال برق از جمله آن‌ها است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129556

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.