1

واحد یک گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت+گزارش تصویری

  • کد خبر : 117241
  • 03 آذر 1402 - 19:19
واحد یک گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت+گزارش تصویری
"نورالله ادبی فیروزجایی"عنوان کرد: این واحد كه به‌منظور انجام بازدید و تعمیرات دوره‌­ای 4 هزار ساعته و نیز رفع اشكالات و آمادگی كامل برای گذر از فصل سرد از مدار خارج شده بود، پس از شش روز كار فشرده مجدداً به شبكه سراسری برق کشور پیوست.

مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا از وارد مدار شدن واحد یک گازی این نیروگاه، پس از اتمام بازدید دوره‌ای و اتصال به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازروابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، “نورالله ادبی فیروزجایی”عنوان کرد: این واحد که به‌منظور انجام بازدید و تعمیرات دوره‌­ای ۴ هزار ساعته و نیز رفع اشکالات و آمادگی کامل برای گذر از فصل سرد از مدار خارج شده بود، پس از شش روز کار فشرده مجدداً به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا افزود: در طول این بازدید فعالیت‌های معمول در بخش‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق و نیز فعالیت‌­های متعددی در بخش­های مختلف شامل: بازدید از اتاق­‌های احتراق و تعویض هلدرهای سوخته، تست و چک حفاظت‌های ژنراتور و ترانس، رفع نشتی از مسیر تزریق فسفات به درام فشار قوی بویلر( دیگ بخار) با تعویض بخشی از مسیر، تست نشتی و رفع نشتی از نقاط مختلف بویلر، بازدید، تمیزکاری و آچارکشی فلکسیبل‌های خروجی ژنراتور و سیم پیچی و تعمیر یک دستگاه فن تحریک انجام شد.

وی با اشاره به تعویض یک‌عدد سیفتی رلیف ولو ( شیر اطمینان) مسیر  HP ECO با نمونه ساخت داخل شده آن تصریح کرد : نشتی‌های مکرر و همچنین دشواری در تامین متریال، این تجهیز را تبدیل به یکی از نقاط بحرانی برای بهره‌برداری مطمئن واحد کرد که امیدواریم با این اقدام مشکل مرتفع شود.

 

 

نیروگاهیان

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت هرکدام ۱۳۷٫۶ مگاوات، یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی به ظرفیت هر کدام ۹٫۴ مگاوات است که واحد یک گازی دارای کارکرد ۲۲۰۰۰۰ ساعت کارکرد معادل از زمان نصب بوده و و از زمان تعمیر اساسی نیز دارای ۱۲۰۰۰ ساعت کارکرد معادل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=117241
  • نویسنده : سیدمیثم عمادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.