2
با اتمام تعميرات ميان‌دوره‌اي

واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت+گزارش تصویری

  • کد خبر : 114991
  • 05 آبان 1402 - 17:42
واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت+گزارش تصویری
در بخش ابزار دقیق نیز تست و تنظیم تجهیزات مشعل­‌ها، سنجش عملکرد سیستم‌­های بویلر تریپ و توربین تریپ، تعویض کابل‌­ها و ترموکوپل‌­های معیوب بخش‌­های بویلر ( دیگ بخار) و توربین انجام پذیرفت.

سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا، از وارد مدار شدن واحد ۴ بخار این نیروگاه، پس از انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای و اتصال به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیدابوالقاسم محمدی” عنوان کرد: در طول تعمیرات ۱۵ روزه این واحد، فعالیت­‌های مختلفی بر روی تجهیزات بخش­‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شد که از جمله مهم‌ترین فعالیت­‌های برنامه­‌ریزی شده در بخش­ مکانیک را تعویض ۵ لوله ریهیت، نشت­‌یابی ورق­‌های کف تانک ذخیره آب، نصب ترموکوپل سقف بویلر، نشت ‌یابی هیتر فشار ضعیف، تعمیر محرک­‌های موتوری، تعمیر و تنظیم محرک‌های پنوماتیک، بازدید و تعمیر شات‌والوها (شیر صنعتی)، کنترل‌والوهای مسیر سوخت، والوهای درین­‌ها و ونت­­‌های بویلر و والوهای مسیر آب دریا برشمرد.

وی همچنین از جابجایی الکتروموتور شماره یک آب دریا، بازدید و آچارکشی ترانسفورماتورهای واحد، تست رله­‌های آندرولتاژ در سوئیچ‌گیرهای ۳۸۰ ولت و ۶٫۳ کیلوولت، آزمایش مقاومت عایقی باس‌بارهای ۳۸۰ ولت و ۶٫۳ کیلوولت، بازدید از بریکرهای سوئیچ‌گیرهای ۳۸۰ ولت و ۶٫۳ کیلوولت، بازدید و تمیزکاری باس‌بارهای AC و DC و بازدید و تمیزکاری پانل‌های تحریک، به عنوان اهم اقدامات انجام شده در بخش الکتریک عنوان کرد.

 

 

نیروگاهیان

محمدی اضافه کرد: در بخش ابزار دقیق نیز تست و تنظیم تجهیزات مشعل­‌ها، سنجش عملکرد سیستم‌­های بویلر تریپ و توربین تریپ، تعویض کابل‌­ها و ترموکوپل‌­های معیوب بخش‌­های بویلر ( دیگ بخار) و توربین انجام پذیرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=114991
  • نویسنده : سیدمیثم عمادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.