2

چیزی برای پنهان کردن در سازمان انرژی اتمی ایران نداریم

  • کد خبر : 126474
  • 05 فروردین 1403 - 13:22
چیزی برای پنهان کردن در سازمان انرژی اتمی ایران نداریم
رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با بیان اینکه در آینده عمده راکتورهای قدرت قرار است در سواحل خلیج‌فارس ساخته شود، گفت: چیزی برای پنهان کردن در سازمان انرژی اتمی ایران نداریم.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت_ پاد،  رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با بیان اینکه در آینده عمده راکتورهای قدرت قرار است در سواحل خلیج‌فارس ساخته شود، گفت: چیزی برای پنهان کردن در سازمان انرژی اتمی ایران نداریم.

عمده فعالیت‌های پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در حوزه پژوهش است. دستاورد‌های ما در سال ۱۴۰۲ در این بخش بسیار گسترده بوده به‌طوری‌که در این مدت شاهد ۴۰ دستاورد شاخص بودیم که در نمایشگاه‌ها و رویداد‌های برگزار شده در طول سال ارایه شد.

مهم‌ترین دستاورد‌های پژوهشی که در سال ۱۴۰۲ به آن دست یافتیم شامل ساخت رادیودارو‌های تشخیصی و درمانی برای انواع سرطان‌ها، تولید کیک زرد از اسیدفسفریک در مقیاس نیمه‌صنعتی در حوزه تامین مواد اولیه سوخت هسته‌ای، سامانه تصویربرداری یا پردازش داده‌ها، جدا سازی سزیم-۱۳۷ از محصولات شکافت، کشاورزی هسته‌ای و قارچ‌کش‌های زیستی است که بخشی از این دستاورد‌ها در سال گذشته رونمایی شد و به اطلاع ملت بزرگ ایران اسلامی رسید و بخشی دیگر از آنها نیز در جشن گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در سال ۱۴۰۳ رونمایی و بهره‌برداری خواهد شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126474

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.