5

کرونا افتتاح نیروگاه زباله‌سوز نوشهر را به تعویق انداخت

  • کد خبر : 29043
  • 26 تیر 1399 - 12:55
کرونا افتتاح نیروگاه زباله‌سوز نوشهر را به تعویق انداخت
 طرح ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فراوری ۲۰۰ تن زباله های تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به گستره حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود حداکثر طی ۲ سال به بهره برداری برسد.

نیروگاه زباله‌سوز نوشهر یکی از طرح‌های ملی شمال کشور که قرار بود اواسط ماه جاری به بهره‌برداری برسد بنا به گزارش منابع رسمی فرآیند بهره‌برداری این طرح به خاطر قرار گرفتن مازندران در وضعیت قرمز کرونا دچار تعویق شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مازندران در پنجم تیرماه جاری در نشست شورای اداری غرب مازندران واقع در شهرستان عباس آباد که استاندار نیز حضور داشت طی سخنانی اعلام کرد که نیروگاه زباله سوز نوشهر هفته آینده به بهره برداری می رسد .

قرار بود این نیروگاه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری و دیگر مسئولان ذیربط کشوری افتتاح شود.

با شیوع مجدد ویروس کرونا در روزهای سیزدهم و چهاردهم تیرماه جاری درست همزمان با بهره برداری از این طرح ملی و در پی آن اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی مبنی بر لغو تمامی نشست های اداری، تجمعات اعم از آئین های افتتاح طرح ها ، نیروگاه نوشهر نیز به بهره برداری نرسید.

نیروگاهیان

براساس گزارش ستاد مبارزه با کرونا در مازندران ، شهرهای نوشهر ، رامسر ، قائم شهر ، محمود آباد ، فریدونکنار، بابل ، آمل و سوادکوه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

شهردار نوشهر روز سه شنبه گفت : براساس آخرین گزارش طی نشستی که هفته پیش در سازمان شهرداری ها و همیاری های کشور برگزار شد قرار است پس از تغییر وضعیت شهرهای استان مازندران از حالت قرمز به حالت عادی این طرح ملی با حضور مسوولان کشوری به شکل ویدئو کنفرانس به بهره برداری برسد .

علی امانی افزود : اکنون این نیروگاه با صرف حدود ۱۱۲ میلیارد تومان که حدود ۲۶ میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری و بقیه هم از سوی دولت تامین و پرداخت شده و هم اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد و از این بابت مشکل خاصی وجود ندارد.

وی اظهار داشت : ضمن آنکه از ماهها پیش کوره های زباله سوز آن به صورت آزمایشی راه اندازی شده است و نکته مهم بنا به گفته متخصصان و کارشناسان در طراحی و ساخت این نیروگاه از آخرین فن آوری نوین دنیا استفاده شده و می توان مدعی شد که جزو استانداردترین نیروگاه ها در کشور است.

طرح ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فراوری ۲۰۰ تن زباله های تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به گستره حدود ۲ هکتار در منطقه “پلنگ چال” نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود حداکثر طی ۲ سال به بهره برداری برسد.

نوشهر به خاطر همسایگی با دریای خزر ، جنگل های خزری هیرکانی و دیگر جاذبه های طبیعی گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی در تمامی فصول سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است به طوری که در ماه های بهار و تابستان جمعیت شناور به دو برابر ۱۳۰ هزار نفری جمعیت ثابت این شهرستان افزایش می یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29043

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.