0

۶۱ نیروگاه خورشیدی در چهارمحال و بختیاری در حال بهره‌برداری است

  • کد خبر : 118834
  • 26 آذر 1402 - 22:13
۶۱ نیروگاه خورشیدی در چهارمحال و بختیاری در حال بهره‌برداری است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر ۶۱ نیروگاه فعال خورشیدی با حدود هفت مگاوات ظرفیت تولید در این استان در حال بهره‌برداری است

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا ، مجید فرهزاد افزود: از این تعداد نیروگاه فعال خورشیدی در حال بهره‌برداری ،سه واحد نیروگاهی با قدرت تولید بالای ۱۰۰ کیلووات و ۵۸ نیروگاه نیز با قدرت تولید کمتر از ۱۰۰ کیلووات در حال تولید و بهره‌برداری است.

وی اظهار داشت: نظارت بر عملکرد تولید همه واحدهای نیروگاهی بر عهده شرکت ساتبا و شرکت توزیع نیروی برق به عنوان نماینده این شرکت در استان شناخته می‌شود؛ اما مدیریت و اداره این واحدها بر عهده بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مربوطه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در خصوص مزایای نیروگاه‌های خورشیدی گفت: انرژی خورشیدی در دسترس، بدون آلودگی و خطرات زیست محیطی است،

وی تولید نکردن گازهای گلخانه‌ای، نیاز نداشتن به سوخت‌های فسیلی در مقایسه با نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی، نصب و بهره‌برداری بسیار آسان و در زمان بسیار کوتاه و تامین برق پاک تجدیدپذیر در هر روز از سال حتی در روزهای ابری به مقدار محدود را از جمله قابلیت‌های نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد.

فرهزاد یادآور شد: با توجه به اینکه پنل‌های نیروگاه‌های خورشیدی بیش از ۳۰ سال قابل استفاده و بهره‌برداری هستند در عمل به تعمیرات و نگهداری نیازی ندارند و به طور تقریبی در هر مکانی قابل نصب هستند.

وی ادامه داد: هر چند هزینه‌های اولیه برای تهیه تجهیزات، پنل‌های خورشیدی و نصب به طور معمول زیاد بوده و بازگشت سرمایه طولانی است با این حال، با کاهش هزینه‌های این نیروگاه‌ها در ۱۰ سال گذشته، انرژی خورشیدی هر روز مقرون به صرفه‌تر می‌شود.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر برای احداث نیروگاه‌های خانگی در حد پنج کیلو وات، طرحی با عنوان طرح حمایتی از سوی نهادهای مسوول در حال انجام است.

وی یادآور شد: در صورتی که مشترک داری انشعاب برق باشد می‌تواند تا ۲ برابر ظرفیت انشعاب با هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق به احداث نیروگاه در پشت بام منزل خود اقدام کند.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت در ۴۳ شهر و بیش از ۸۶۷ آبادی و روستا دارد و همه مناطق روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=118834

مطالب پیشنهادی

30اردیبهشت
حفر ۱۸ حلقه چاه آب شرب در چهارمحال و بختیاری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

حفر ۱۸ حلقه چاه آب شرب در چهارمحال و بختیاری

30اردیبهشت
افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان
بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی صفائیه استان کرمان با حضور معاون وزیر نیرو

افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.